Nuffnang Ads

Thursday, January 27, 2011

heart breaker

dah tak de mood nak update sebab takde gamba cantik cantik..semua dalam chelsea punya badan T T ..ku terlalu merinduimu



okey, dah..mengarut je keje..arini kakak aku dapat satu lagi berita gembira..alhamdulillah, kakak aku ditawarkan sambung PHD dengan Uitm..maknanya kalau terpilih, kakak aku akan ditaja sepenuhnya oleh Uitm..3 tahun dan sebelum dia umur 30, dia akan ade PHD.. betapa bestnya hidup


dari situ, aku macam bersemangat balik nak sambung..cume, aku kene tengok tahap kewangan aku macamana..tengoklah sekarang, ayah da tak support duit saku aku =.= .. ade jugak kasi tapi cukup cukup je buat tambang gi balik kelas and then makan..nak bermewah makan sushi bagai tu da tak boleh..ayah pun dalam bulan 10 ni akan pencen, so semua hutang such as blake aku, kereta dia, ptptn kakak dia bayar double..nanti pencen kan duit dia da tinggal separuh..contoh lah gaji dia 10k, kalau bahagi dua? (sekadar contoh aa..xkan nak bagitau kot gaji ayah bape) ..tinggal bape je kalau nak harapkan ayah agi..dia da la tua da sobs

bayangkan topup touch n go pon da bape..tiket gi balik naik ktm aku anggar dalam rm20+ SEHARI !kalau setiap hari kecuali isnin aku menapak ke KLCC, cube kire dalam sebulan da bape aku abes semata utk public transport..tu belum kire kalau aku bawak kete ke KLCC tu..parking? ( patutla aku decide last minute balik kampung, amek alih business ayah ngah tu..atleast bole belajar selok belok business kn..bile lagi nak ilmu macam bangsa cina)

so, first settle duit mara (aku pinjam 38k, apa kau nak cakap?) , bayar kereta tu sendiri, pegi KOREA ( ini wajib utuk 2011) , kenduri kawen ( ini hanya selingan, kalau ade jodoh tidak kemana ahha) , dan yang PALING PENTING, aku nak balas jasa mama ayah dan tanggung adik bongsu aku dulu..


so, sekarang list yang MACAM kene KIV adalah
       *** kawen
       *** jalan2 makan angin (sedih =.=)


wahai diri, tolong fikirkan dengan waras..please please ..bai !

2 comments:

Dilla Hamid said...

difficulties in life are meant to make you better, not bitter. jangan putus asa kak am. jom kita usaha pergi korea sama-sama. chaiyok!

cik sepet said...

ehhe..aah..da give up sebenarnya..mule2 je..pastu semangat balik..

nak? saya da plan ngan cousin2..nanti kalau da cukup semua, saya akan inform semua..harap2 2011 ni termakbul hajat :) ..tapi lepas semua yang wajib settle dulu..