Nuffnang Ads

Tuesday, August 31, 2010

let me hear your voice


setiap kali berbual dengan mama 
mesti keluar pasal jodoh
mama selalu pesan
selalu solat
solat hajat
istikarah
solat taubat
jodoh kite cermin diri kite
kalau kite macam ni
bakal suami pon sama macam kite

insya Allah mama
kalau ade jodoh
insya Allah
mama akan dapat jugak son in law tu
doakan utk ina


harapa aku?
da x tertarik dengan paras rupa luaran
yang aku harap
dia bole bimbing aku dan anak anak
itu je

aku tau mama risau
ye 
aku tau
umur bukan muda lagi kan
walaupun hati aku belum lagi bersedia utk ke arah itu
tapi kalau jodoh aku bersama dia
aku redha


hidup ak skang?
alhamdulillah
aku happy bersama kesayangan
hati xpernah gundah sebab perkara remeh
sebab orang lain
aku adalah aku
masalah diri sendir

kesayangan yang selalu disekeliling aku
betulla 
kakak ngan abang ipar aku salu cakap
sebab sebab utama aku xrasa lagi nak kawen 
sebab aku ada mereka !

LOVE U ALL SO MUCH !

Friday, August 20, 2010

yellow



last update sebelum imi amek broadband
interface berjaya disiapkan
cuma mau dilinkan dengan database je
lepas tu keje da lepas..
aku tanak da pk pasal final year project
buat aku demam, nak muntah semualah ade


hari minggu bersama kesayangan
diperak..apa yg best ?
hmm..aku xbape gemar dengan belah2 utara
upss..jangan salah faham..
^__^
maksud aku dengan masakan and..environment maybe
ah lupakan


semalam kawan ade post video terlampau budak sekolah
muhasabah utk diri sendiri
mohon hati jangan anak beranak pun lakukan perkara terkutuk itu
DAN paling aku mohon dalam hati
jangan ade anak2 aku terlibat dalam hal macam ni
:(
God know

harap2 sem ni aku bole habiskan blaja ni
tetiba aku da rasa macam aku xlarat sangat ngan semua ni
Tuhan..kuatkan hati

dan lagi
macam prinsip utama aku yg tanak tunang macam terpaksa dicabul je
=.='
bole ke gune perkataan ni utk ayat macam ni
BM da mula fail
xpe2..cabul dalam konteks ayat  ni macam  bole dimaafkan kan


selamat berbuka semua !


Thursday, August 19, 2010

sharing is caring siri ke 2



gambar : ilustrasi semata2
tiada bermaksud berpihak mana mana parti
cuma isi ini amat berharga
jom sharing sharing
selamat sahur semua !


BESARNYA makna DOA YANG KITA LUPAKAN semasa kita duduk antara dua sujud...

Dalam tidak sedar setiap hari kita memohon didalam solat kita tetapi sayangnya, kita hanya memohon tanpa memahami... sekadar tersebut dibibir, tetapi tidak tersentuh dari hati kita selama ini..

Marilah kita mula menghayati doa ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat..

Dengan rendah hati nyatakanlah permohonan ampun kepada Allah...

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)

Diamlah sejenak, buka dada dan diri kita untuk menerima keampunan dari Allah seperti membuka
diri ketika merasakan hembusan angin sepoi-sepoi atau menerima curahan air hujan ketika kita masih kecil

Tetaplah membuka diri kita untuk menerima ampunan Allah, ulangi permintaan itu beberapa kali hingga kita merasakan ketenangan kemudian sampaikanlah permintaan kedua,

Warhamni (sayangi aku).. Diam dan tundukkanlah diri kita untuk menerima kasih-sayang Allah yang tak
terhitung besarnya

Bukalah dada kita seluas-luasnya agar semakin banyak kasih-sayang Allah yang kita terima, ulanglah beberapa kali hingga kita merasa cukup berturut-turut sampaikanlah permintaan2 berikut dengan cara sebagaimana tersebut di atas, satu persatu..

Wajburnii (tutuplah aib-aibku)

Warfa'nii (angkatlah darjatku)

Warzuqnii (berilah aku rezeki)

Wahdinii (berilah aku petunjuk)

Wa'Aafinii (sihatkan aku)

Wa'fuannii (maafkan aku)

Setelah selesai, diamlah sejenaklalu sampaikan rasa syukur kita

Betapa besarnya nilai sebuah doa ini..sebuah doa yang kita hanya lewatkan begitu sahaja.

Dalam tidak kita sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura memohon sesuatu...

Sumber - Aidagenit Abd. Rahim

God secret




Tuhan itu adil
Dia tau kite manusia tak sempurna
jadi Dia temukan kite dengan seseorang 
yang akan sempurnakan hidup kite
alhamdulillah
itu rahsia Dia
itu janji Dia

syukran jazilan

Sunday, August 15, 2010

my heaven


orang2 tua cakap
kalau kite selalu teringat kat dia
dalam pada masa yang sama dia pun sama
kan kan kannnnn
:)'

okey
i was thinking about him lately
full stop

balik pada final year project
ade 2 chapter lagi xsiap
maknanya aku kene siapkan system baru bole proceed
uh xsabar nak siapkan semua
agak2 bole siapkan sebelum balik cuti raya x?
okey,aku akan ponteng BANYAK kelas sebab xde tiket
balik awal yehaaaaaaaa


2 malam da mimpi gigi tercabut
gigi yang sama pulak tu
:(
nauzubillah

Friday, August 13, 2010

10 minutes


gile lama xupdate 
bizi
chill dengan sekeliling
selagi bole tersenyum
selagi bole single
aku nak wat bende yang aku suke

life?
alhamdulillah
lately ni aku dapat rasa Tuhan da permudahkan jalanku
xde liku2 sangat
bohong kalau xde masalah
ade..
cume aku tanamkan sifat REDHA dalam diri
insya Allah hidup akan tenang

bahagia?
aku tersenyum setiap hari
alhamdulillah
ade masa aku menangis bukan sebab diri disakiti
cume gelagat sekeliling yang xabes2 dengki
biarkan
aku REDHA

bulan 10 ni?
bulan 4 tahun depan?
tah la..
belum ade perbincangan dr hati mama
cume aku dengar dr bibit2 kata makcik2
kalau itu yang mama rasa terbaik utk diri aku
aku REDHA

mama jangan risau
hati ini da jiwang da sedikit
xbanyak pon tapi it`s work out kan

^_________________________________________^


10x wanie
sebab time saya buntu
awak tetiba tingat saya
10x atas nasihat itu
hug u


pastikan sem ni abes
cari keje
pastu...

^_^

kene wat istikarah la
nak nak bulan ramadhan ni


SELAMAT PUASA SEMUA !
Loading...