Nuffnang Ads

Saturday, January 22, 2011

One In A Million


pagi tadi pegi beli breakfast uncle donald khas buat kakak untuk dia alas perut sehingga jam 5 petang plus tolong photostat slide yang akan di gunakan sewaktu dia present.. agak depress keadaan kakak..yang mampu bagi aku utk tenangkan jiwa kakak adalah dengan kata kata yang membina..lagi 1 bulan and then dia akan grade.. dapat lagi scroll master..jeles aku


aku ade jumpe blog ini .. lately blog yang banyak aku terjah kebanyakan blog fesyen..tapi fesyen yang bole digayakan oleh wanita yang berhijab.. dan yang paling penting untuk aku, dalam mencari fesyen yang bersesuaian dengan pemakaian hijab, aku akan cari tutorial yang tunjuk macamana nak pakai shawal/pashmina/selendang yang tutp dada (aku masih lagi gagal untuk berubah kearah ini =.=) aku sampai skang masih lagi tak reti nak pakai pashmina..hehehe..beli je pandai..pastu ade kawan kasi satu pashmina, bole kira aku pakai bape kali je..bukan tak sudi pakai, tapi bile aku sarung pashmina tu, macam pelik pun ade.. sejak bile aku nak cube pakai pashmina? sejak aku jumpe kawan cousin aku sophie (heee) sekitar 2008 kot..lupe..time tu aku seludup masuk dalam kelas architecture..kelakar time tu..time tu ingat lagi sophie pakai pashmina wane hitam..cantik..so, aku cube utk pakai..tapi xkemas..so, aku beralih ke selendang dan sekarang pakai cotton shawl..tak yahpin pin dah..sebab terus lekat atas kepala..hehe senang cite

then, bile tgk entry ni , cube terus untuk pashmina dan selendang yang da lama tak gune..serius ade style..so, lepas ni da tak pakai shawl shawl selekeh daa..ekekekke..jom tgk gamba dari owner blog ni kalau kamu tak berapa rajin nak klik link yang saya da kasi hehehe (^_^)

step 1 : kene ade anak tudung, pin, jarum peniti dan tudung bawal 
( aku gune inner and shawl )

step 2


step 3


step 4


step 5



step 6

step 7

step 8

kalau nak biarkn bole, nak pin pon bole..tapi lebih baik pinkan kan..nampak agak kemas :)
ihsan gambar disini


kat sini pulak kalau nak pakai shawl / pashmina sama macam yuna/ hana tajima tu .. cube tgk entry ini ..siap ade video lagi :) .dan aku pun da cube ..xyah gune walau satu pun pin ..hanya gune jarum peniti.. thanks bella  sebab kongsi tutorial tu

okey bai :)

No comments: