Nuffnang Ads

Sunday, January 23, 2011

The Highlight Of My Life



failure does not mean that you are the loser.
  dalam idop seseorang akan lalui jugak satu fasa dimana mereka akan menempuhi kegagalan..tak nak cakap pasal orang..aku da gile banyak pengalaman pasal gagal nih..lebih lebih lagi berkaitan dengan pelajaran ^________^ ..sebenarnya salah aku jugak..tak fokus, tak baca, tak minat, main main, BERCINTA je lebih huh ! <--yang ni jangan tiru..tapi bile satu masa kau da sedar, kau da menyesal, kau da lalui zaman dan saat itu, kau akan berubah jugak.. berubah menjadi lebih baik.. kadang kadang masa tu yang banyak memainkan peranan..kalau cepat sedar, cepatlah bertindak..kalau lambat? aku harap sangat jangan terlalu amek masa..kelak rugi pulak..

bile aku gagal STPM (sedih =;=), aku macam lost dalam hidup..ape pun jadi macam tak bergune je..padahal banyak lagi cara yang boleh aku amek.. so, bile da dapat sabung diploma, 1st semester result gempak, semangat membara gile gile tapi bile diri hanyut sket, da mule lupa..lupe daratan betul =.= ..tapi berterima kasih TERUTAMA KEPADA YANG MAHA ESA, Dia mungkin sayangkan aku, dia beri aku ujian dan dugaan..waktu tu, aku rasa macam tak larat sangat nak pikul semua masalah tu tapi aku tetap yakin, Tuhan xkan uji seseorang hambaNya kalau bahu hambaNya itu xlarat untuk pikul beban dan ujian tu..sokongan sekeliling buat aku bangkit dan inilah aku sekarang..

bile kenang balik saat jatuh bangun, rasanya aku tak nak ingat balik..biarlah masa tetap berjalan..aku nak sangat tau apa yang akan berlaku di masa hadapan..sebab masa hadapan tu berlaku hasil daripada masa lampau dan hari ini..dan aku akan lakukan yang terbaik.. yang penting, jaga hubungan dengan Tuhan, ibu bapa, adik2, kawan2 (aku takut sangat aku ade sakitkan hati orang tapi aku tak sedar..aku tau ade terjadi dan aku nak mintak maaf) .. 





"Accomplishment of purpose is better than making a profit."

- Nigerien Proverb

3 comments:

Zati Tarhizi said...

Hey:) I edit guna photoshop.

SkeletonInACloset said...

xpe kak am. Allah bersama dgn hambaNya yang bersabar. yg penting kita istiqamah (ada usaha yg berterusan utk ke arah kebaikan). cuba amalkan surah A-Insyirah (ayat1-8). a good motivation quotes. lagi2 sebab tu janji Allah. may fate fares you well. insyaAllah.

cik sepet said...

zati : hai..10x..nanti i nak edit gune photoshop jugak lah..ehehe :)

dilla : insya Allah dilla.. :) syukur sangat Tuhan masih sayang saya, tanak saya terus hanyut..ade keluarga dan kawan2 yang selalu menegur dan membimbing dan adanya Allah s.w.t, itu sudah cukup utk saya :)

Loading...