Nuffnang Ads

Tuesday, January 11, 2011

ragam zaman sekarang



bukak facebook penuh notification pasal juara lagu..sayang aku xdapat tgk sebab xde tibi he he he..TAPI aku memang tak puas hati jugak dengan result..kenapa bukan faizal tahir? ha ? ha? aku suke lagu selamat malam tu..pernah letak dalam blog..best :) :) agak kenangan jugak lagu tu


kawan kawan da makin busy ..semua da kerja.. aku? hmm.. still tunggu kelas ni habis..then balik kota bharu and bincang pasal business keluarga tu..tak boleh nak bagitau lebih sebab benda ni baru dalam perancangan..dengar cite kbmall pun da banyak bukak kedai baru..so, sementara masa yang ade, bole kot aku keje sana..paling penting parking free.. nak jugak keje kat sini..interview ade dapat kat bukit jalil, kota damasara, ampang..penempatan? alhamdulillah, ikutkan semua tempat yang aku dapat, makcik makcik aku ade..tapi xtahan skang minyak + tol + jammed ! alasan kan kan..xpe..mungkin rezeki aku memang di rumah..pernah berbincang dengan yang teratas dihati tentang perancangan aku nak bukak business kat kb..dia support dengan rancangan aku..DAN mungkin aku akan teruskan semua perancangan tu..partnershp aku pun bukan orang lain..better half aku jugak..orang yang paling dipercayai dalam hidup..he he he



da dua hari paper asyik dok cakap pasal bini kedua cederakan bini pertama..adelah perasaan tak puas hati dalam jiwa aku ni..patut ke dia buat macam tu? patut? sorry to say..da la rampas hak orang..kalau kahwin secara sah di malaysia, xpela..ni sah sah kawen kat sempadan, buka ke tu tanda bini pertama xtau..akal ade tak? ingat..bini pertama tu da la idup susah senang ngan suami (konon lah suami yang bertanggungjawab..dia yang cakap..aku tulis berdasarkan ape yang dia cakap kat reporter..podah)..yang lelaki pun satu..nak kawen pon tgk la berkemampuan ke tak..setakat nak sex je, semua mampu..even orang yang tak kawen pun mampu having sex.. so, jangan salahkan perempuan kalau da jadi macam tu..

aku ade pengalaman (bukan pengalaman jadi bini pertama ke ape) pasal poligami ni.. drama sekeliling pun kite boleh lihat..bole tahu..apatah lagi drama tu, orang yang rapat dengan kite terlibat..gile seksa.. kalau sang suami tu memang TAK BERDUIT..please..bukan gile harta ke pisau cukur.. once u have a family, tanggungjawab tu memang ade atas bahu kau.. kau ingat, bile da kawen, bile da halal, setakat tu je..so, bila bini da muntah muntah, 9 bulan keluar baby, xpk ah pasal semua kelengkapan yang kene ade..so, bile yang tu pun kau tak mampu, kau nak tambah lagi kau punya cawangan..bukak kepala otak tu sket..


geli aku baca pasal apa yang sang suami cakap kat reporter ( saya rasa mereka cemburu kerana berebutkan kasih sayang daripada saya tetapi saya telah tunaikan tangungjawab dengan memberi kasih sayang yang adil)<---kau ingat cukup ke dengan kasih sayang? adoi..susah kalau manusia da bertuankan syaitan..da la duduk serumah dengan madu madu..kau senang ah letak istei isteri kau tu besama..kau xtau dalam hati mereka, ape rasa mereka..


bile orang rampas ke, kacau pakwe kite..macamana perasaan kite..tu baru pakwe kot..bukan tunang ke..bukan suami lagi..dan ade jugak kes berebut pakwe makwe sampai sanggup bunuh bunuh..adoi..akhir zaman sekarang =.=

susah nak dapat payung emas..sape cakap senang..yang penting, hati tu kene redha..kene ingat, apa yang berlaku ni semua ade hikmah..senang kan aku tulis..tapi u lah hakikat..sebab tu mama aku selalu tekankan pasal sembahyang (macam mama dilla..kalau dilla tu lelaki, da lama aku kapel ahahah..sorry dilla :):) :) ) ..kalau aku tengah kawan dengan someone ke, mesti mama tanya soalan sama macam mama dilla..1st soalan dia xkan tanya "hensem ke budaknya" memang jadah nak tanya pasal muke..mesti tanya "semayangx budaknya", "keluarganya macamana?"


pengalaman aku dulu  "kenapa pilih dia, kan ramai lagi perempuan yang lagi cantik?" ..adoyai.. 

4 comments:

Dilla Hamid said...

kan! our bonda has the same taste laaa. heeee :))

tapi betul apa kata bonda tu. kira solat tu benda yg paling asas la. kalau yg basic tu pun susah nak buat, entah camne nanti dia nak lead the family kan..

insyaAllah, fate will fare us well :D

cik sepet said...

sama kan..mama saya bagitau, bile mohon doa kat Allah, mohonlah ditemukan seseorang yang beriman kepadaMu, oleh membimbing aku kejalan Mu, bukan miskin dunia akhirat--> miskin bukan merujuk kepada harta sahaja..jangan miskin akhlak,iman..

paper semalam ngan rini cakap pasal baby kene dera..ade 72 kesan dera..umur baru3 tahun..macamana dia nak survive idop kalau dia idop agi T T.. bangsat punya ayah !(alhamdulillah, kite xtergolong dalam keluarga macam tu)..harap sangat anak2 kite xmacam tu :( ..sedih..

Dilla Hamid said...

dunia hari ni memang dah makin tunggang langgang la kak am. tapi Alhamdulillah la kan sebab kita masih dlm kelompok org2 yg berhati perut. dan harap2 akan dtg, anak2 kita akan dijauhkan dari musibah yg semacam tu..

cik sepet said...

sebab tu kite kene cari agama dulu baru diikuti seterusnya kan..harap Tuhan berikan pasangan yang bole jaga kite dan jauhi kehidupan kite dari jadi benda2 macam ni..kekadang bende yag terjadi tu, ade hkmah, ade sebab kenapa jadi tapi kalau kite da tau tapi xcube elakkan, tu memang salah kite..mintak jauhi jugak..insya Allah