Nuffnang Ads

Sunday, February 27, 2011

24 hour equal to 1 day





















 Ya Tuhan..terima kasih sebab Kau temukan mereka mereka ini dengan kakak aku..mereka yang punya hati yang tulus dan ikhlas dalam sebuah persahabatan..dan secara tak langsung, aku juga punya  kawan.. yang ikhlas dalam erti persahabatan.. yang selalu ade tak kira susah senang..


pertama kali tengok teater..bagi aku, satu pengalaman yang menyeronokkan..walaupun pada awalnya aku ngantuk tapi enjoy je..terima kasih cinta, jalan cerita yang diambil dari filem cinta..dan sudah tentu nama ex boyfriend aku ade..da senyum senyum kakak aku dengan abang ipar aku bile nama tu disebut..ahh.. aku da tak rasa pape..


untuk encik sepet Ar..aku tak salahkan dia kalau dia da give up..sebab puncanya dari aku juga..aku tak berusaha untuk mengenali dia sepanjang setahun ni..aku masih lagi trauma..bukan..perkataan trauma tu melampau la pulak asenya..macam la teruk sangat impak putus cinta..

aku gantikan perkataan trauma itu dengan perkataan tawar ati..rasanya okey sket maksudnya kan..still..ade dalam hati..still ade perasaan tak percaya dalam diri aku..kesan tu pun ade datang dari mereka yang pernah aku rapat dulu..yang mengaku dia takde teman istimewa..padahal sebaliknya..yang mengaku hanya sekadar skandal tapi nama aku disebut dalam blog si skandal ( aku tak salahkan si skandal itu iaitu pihak wanita).. mestilah ade perkara yang berlaku disebalik kejadian kan..


aku suka perkataan yang ada dalam filem cinta dan juga teater terima kasih cinta


cintailah orang yang menyayangi diri kite

makna yang amat mendalam kan..takpe..aku percaya pada qada dan qadar..dan aku sekarang adalah aku..aku yang menghargai kehidupan aku..walaupun tak sempurna tapi aku tak merana..walaupun pelangi tu masih lagi tak muncul tapi hidup aku tak sesedih dulu..


sebab dalam diri aku , aku selalu sematkan satu perkataan yang buat hati, jiwa dan diri aku kuat, iaitu perkataan redha

No comments: