Nuffnang Ads

Thursday, February 10, 2011

review

sampai kl dalam kul 1..rini pilot yang bawak kapal terbang torbaik sangat sangat dan sangat..landing smooth je..sape dok sebelah aku? ahha..encik sepet okey..mungkin sebab raya cina kot, mereka ramai sangat tadi dekat airport kb..balik beraya di kampung..nak balik kl..sedih pulak nak tinggal mama tadi..teringat kata2 dia..dulu, time anak2 jauh ngan dia, makcik aku ade teman mama ngan ayah kat rumah..atleast umah tu xsunyikan..bile makcik aku da pencen bulan satu ritu, makcik aku balik kl, so tinggal mama ayah berdua di rumah..mama ade cakap selalu jugak dia pegi bilik aku( makcik aku tumpang bilik aku time dok umah tu) , rasa sayuu je sebab sunyi..bak kata pakcik aku. mungkin aura makcik aku masih ade dalam bilik tu sebab makcik aku rajin baca quran dengan tahajud (thanks sebab kasi bilik tu hidup che dah..xdela ade makhluk lain yang tumpang, kan).. cube bayangkan aku ade dekat rumah dekat dua minggu, bile da balik kl, mama pegi jenguk bilik aku then dia rasa sayu.. aduh, sesak napas aku tahan sebak T T


selama ni, aku jarang, mungkin sampai tahap tak pernah tgk mama aku nangis..mama aku seorang wanita yang kuat..tu buat aku kagum..tapi bile mama da makin berumur, aku makin sensitif kalau lihat mama..ayah pun sama..da nampak sangat mereka da makin dimamah usia..balik ritu tak sempat nak bermanja dengan ayah sebab ayah sekolah..masa banyak dihabiskan bersama mama..keputusan aku tanak gi singapore , bagi aku , aku sangat berpuas hati.. sepanjang ade di kampung, aku banyak teman mama lalui saat2 yang mungkin buat emosi dia sedikit sebanyak terusik.. mungkin takdir kot, kawan2 baik mama semua diuji oleh Maha Kuasa..contoh pemergian arwah che dah dan che ma yg kene operate sebab breast cancer.. sebagai kawan rapat, mama mungkin dapat rasa penderitaan yang dialami oleh kawan2 dia..nampak mama emosi sket..so, kalau dia sorang2 kat rumah, ape yang dia rasa? mesti sunyi, sedih, dia tanggung sorang2 kan..atleast kalau ade anak2 yang boleh borak ngan dia, mama xdelah teringat sangat ke , pikir sangat ke.. bilemana arwah che dah da dibawak balik ke rumah utk dimandikan, mama kesat air mata (bende yang aku jarang tengok mama buat) dan bilemana arwah che dah sudah siap dikapan utk disembahyangkan, mama cium dahi arwah che dah buat kali terakhir dan kesat balik air mata buat aku kembali terisak.. dan aku bersyukur aku ade bersama mama bile mama sedih.. dan aku suke bile aku balik kg utk kali ini..aku luangkan masa semahunya dengan nenek aku..best :)


okey, nak tido da..ngantuk..sebab tu ayat macam lalok je asenya..ngantuk tapi ade hati nak update blog kan..tapi sebelum tu, aku bukak blog lady Noe.. thanks update.. aku suke baca blog ni sebab blog ni juga banyak bagi semangat dekat aku...dan blog kahuna ni..kakak aku kenalkan..serius penulis blog ni, bagi pandangan aku, sebelum dia tulis entry2 yang serius, dia akan kaji dulu sebelum tulis..so, takdela kalau kite baca sekadar baca kan..dan penulis pon blaja kat france..bestnya


key bai..

No comments: