Nuffnang Ads

Tuesday, March 02, 2010

sampai syurga

okey
da berada dirumah tak hengat aribulan la daa..
=_=
1 / 3 
aku ade misi yg aku mau buat
insya Allah
aku akan usahakan sampai aku dapat capai misi aku
insya Allah
xkan aku lepaskan begitu sahaja

 

life skarang?
2010?
setakat 2 bulan pertama ini
demi Allah aku bahagia
aku gembira
aku tenang
aku hanya tersenyum sahaja
bersama2 rakan yg memahami
harap sangat 2010 ni aku xjumpe da kawan tikam belakang kawan
depan senyum senyum sengih sengih
belakang cam haram
hei aku xsehipokrit sama macam kau okey
aku xkan sengih sengih gelak gelak ngan kau kalau kau da kutuk kutuk
oooh
aku amat alergik dengan sikap itu
harap maklum

biarpun tidak ditemani oleh seorang lelaki yg bernama sang kekasih
well..
hidup diteruskan tanpa ade masalah insya Allah
aku yakin dengan ketentuanNya..
^______^
kalo ade jodoh aku akan kenalkan jue jejaka itu
skang aku mau menikmati keindahan seorang single dlu okey
betulla kate kawan aku
naik bernanah da ni ha telinga bile org tanya
eh tade pakwe lagi?memilih ehh kamu?
wah wah aku sekali dua tiga empat lima kali xpe lagi
da jatuh ke 6 7 8 dan seterusnya aku naj jugak jadi biru seluruh badan
come on
hina sangat ke org yg tade pakwe ni
hello
wait for it okey
belajar bersabar sket
mama aku pun xbising2
^________^
chill okey


 
again mama 10x 4 d sweet conversation last night
aku da luahkan segala2nya
serius aku xsalahkan mama dalam hal ini
10x mama sebab mama xamalkan paksa memaksa ini
ina memang tale terima cik sepet A itu
mungkin dia bukan jodoh ina
waktu memula mama coll ritu pun sebenarnya aku da tasedap hati
sampailah mama cite perkara sebenar
aunty da tanya ina tahun lepas lagi
mama serba salah sebenarnya
ye lah sem lepas kan aku exam
dan tahun lepas juge aku berterus terang ngan mama aku pada masa tu agak rapat sana enchek sudu,enchek S bukan nama sebenar,yg teratas dihati( dan paling aku suke time dia pakai cekak sambil bawak kamera dia..eheh)
tahun lepas mama xberani nak cite kat aku pasal niat aunty dan perancangan aunty
sebab aku da cakap kat mama 2010 ni utk diri aku
aku nak wat apa yg aku tale wat pada masa lepas
nak abeskan masa belajar 
gile banyak agenda
kemuncak cerita aunty datang rumah nak tengok aku
dan amat bernasib baik aku di Kuala Lumpur
tapi
semua da berharap kan
lebih2 lagi granny encik sepet A tu
mau sangat berbesankan mama
dan lebih2 lagi pada masa tu semua ahli keluarga datang umah aku
patutlah dengar suara gile bising
nak2 ayah tanya nombor yg aku gune skang permanent ke ape
ish merisik ke ape?
tsskk..
baru kurasa macamana kan orang tua berharap harap nih
aku pun jadi serba salah
mau komplot sama kawan2
mau tanya
'hai..ade sesape nak jadi byfriend samaran i x?'
tapi kan tapi kan sampai bile nak belakon kan
sob sob sob

aku mau coll mama
mau slow talk
tapi aku tetap aku
yg tatau nak luahkan macamana
pendam saja dulu
and amat berterima kasih kepada kakak aku
neni
bell
wanie
sesape yg saya xsebut nama
anda-tau-siapa-diri-anda
sebab mereka mmg xpernah lupakan aku
dan aku selesa berkongsi pendapat,luahan,tangisan bersama mereka
sebab mereka pun lakukan sedemikian terhadap aku
so semua rahsia mereka aku tau dan aku pun mmg tade rahsia yg aku sembunyikan dr mereka
itulah sahabat sejati kan
^_____^
hug them!
merekalah tunjang belakang aku bile aku jauh dr mama ayah
yg memberi moral support

so
awal2 bulan 1
aunty kerap coll
bertanya khabar
luahkan hajat mau bertemu 6 mata
aku+encik sepet A+aunty
tapi pada masa tu aku langsung tade waktu terluang pun utk benda2 ni
mama serahkan semua pada aku
langsung xberi tekanan
10x mom
tapi betulla kan
kalau da rasa dia bukan utk kite
dia bukan jodoh kite
buatlah macamana pun kan
hati tetap rasa lain
kami berjumpa satu malam
mujur aunty ade
dia?
jujur aku cakap
ade sedikit muke aiman ngan afiq cuz gue

  
aiman




  
afiq

bayangkan bayangkan adoih
combination muke 2 owang nih
yg paling penting SEPET
semua ciri2 yg aku mau ade
tapi ntah kenapa
aku xselesa
selama ni pon aku kawan dengan owang2 ade rupe juge (eheh)
tapi xla seperfect yg neh
serius
akupon adoih ape la yg ade kat aku neh
ghupe pon ala kadar jeh bukan nya perfect
kami borak borak
okey..bole tahanla sebab ini 1st time jumpe kan
bersama2 aunty lagi
mereka cte pasal kehidupan
macamana dowang kenal mama bla bla bla
aku?
layan je 


lepas met with them
tetiba mama coll
oh sebelum keluar aku coll mama dulu mau minta izin keluar
mama tanya macamana
aku diam
diam dan
diam

mama pass handphone kat ayah
ayah slow talk ngan aku
aku dengar je apa yg ayah cakap
yg pasti jawapan aku
'ina mintak ayah mama bagi sket lg masa utk ina habiskan blaja ngan keje dulu..br ina mau pk pasal kawen'
ayah diam
tapi memahami
cuma ayah pesan kalau jodoh ade xkemana..
mama ayah xpaksa pon
jangan push diri okey
tumpu pada pelajaran ngan minat tu
a big thank you 
walaupun dlu mereka garang
tapi skang mereka salu disisi
:(
please jangan cakap pasal kawen okey
aku mau jaga mama ayah dulu
guess what!!
mama cakap semalam mama da xkesah aku kawen ngan sape
hatta org tu sabah sarawak pon
eheh aku usik mama
'dulu mase ina cakap ina tgh kawan ngan dak johor mama kurang je'
mama senyum
'itu dulu..kalau jodoh bukan ngan org kelantan mama terma je'
alhamdulillah
doakan yg terbaik okeh mama


okey^_________________^
skang mau memastikan misi itu tercapai
bole x sebelum bulan 5?
toink toink
dan baru saya ase saya windu jai ho a.k.a yg teratas dihati saya
sebab dia pembakar semangat saya untuk 4 bulan lepas
sob sob

No comments:

Loading...