Nuffnang Ads

Monday, March 15, 2010

ketika cinta bertasbih






apabila beruk-band ini terlalu 'laju'
sob sob
game ini lah yg selalu menemani diri
sakit hati kan kan


aku memerlukan sokongan kuat dr mereka
sebab sekarang
aku baru dapat rasakan beban itu
dan
aku baru rasakan
yg aku xmampu utk pikul beban itu
kalau sorang2

terkeluar sesuatu semasa mama sedang bercanda
aku tau
niat mama hanya bercanda
tetapi
apa yg aku tuturkan itu betul2 dari hati kecil aku
dan
aku betul betul maksudkannya
dan
jangan biarkan aku kotakan janji2 aku


kadang kadang
mau je aku putus asa
sebab
aku da tak sanggup mau pikirkan
tapi kan
Tuhan itu adilkan
Dia xkan bagi sesuatu masalah
kalau Dia tahu hambaNya tak mampu utk menanggungnya
^______^
hidup ini
masalah itu rencahnya
kalau tak de rencah
hidup ini xkan ade nikmatnya
dan
hidup ini xkan selalu indah
selalu diselangi oleh gelak tawa
Tuhan
kuatkan hati


Tuhan
aku memerlukannya
baru sekarang aku pasti rasa ini
jangan pernah jauhkan dia dariku
sebab
dia
aku bertahan sampai sekarang



aku tak cukup kuat utk memenuhi semua kehendak 
berikan ku kekuatan itu Tuhan

No comments: