Nuffnang Ads

Saturday, March 20, 2010

the climb




anta mama ayah ke LCCT
balik golek golek jap ilang penat
sedih air mata xilang lagi
sebab pembakar semangat da pulang
:(
tape..yg ade saki baki semangat ni aku mau kurung dalam balang bia dia kekal eheh


okey okey
seronok sangat jumpe yg terchenta
walaupun aku ponteng 2 kelas opps
hape aku kesah asalkan presentation tu aku da lepas
alhamdulillah 
mama+ayah+tokwe+haziq+hakim+che jah+ayah mie+bibik tokwe+bibik che jah
and of coz la hannah cumel
eeee
geram
pipi da talabuh cam dulu
tatau nape..tamakan da kowt sob sob


usai sampai 
jahat x aku
bukan g salam mama ayah dulu
tapi aku cari si pipi labuh itu
tapi dia kedek kedek g kat ayah suh dokong
eh eh bile pulak si pipi labuh neh geng ngan ayah
lama dok baru tau
patut la..ayah yg jaga dia sepanjang seminggu dok sana
ha ha ha patutla
^______________________________^



sampai dalam petang terus si pipi labuh ajak g main kat taman
pagi jumaat main lagi
main main main
:)
seronok kan hidup dia eheh


pasal semua masalah?
alhamdulillah
tadapat nak diucapkan dengan kata kata
menyatakan hasrat hati utk jual barang barang berharga itu
walaupun hasrat tu da dibincang dr hati ke hati bersama yg teratas dihati malam tu
tapi disebabkan kepala buntu uhuk uhuk
asenya itu je yg termampu dibuat aku
aku tanak da ssh kan mama ayah
da terlalu banyak mereka berkorban
bagi aku
itu semua bole cari kemudian kan kan


mama ayah xbersetuju
kami bincang dr hati-ke-hati
tetiba aku tingat simpanan aku
serius gile lupe
sebab seingat aku semua simpanan aku da abes sebab ke tempat yg paling tenang di dunia tu
plus ayah amek blake utk aku
so semua simpanan abes


tapi rupa rupanya ade lagi sebenarnya
sebab time amek blake aritu utk down payment
aku ingat da xguna duit sesapa
cukuplah yg ade dalam simpanan tu 
ayah xamek semuanya sebab ayah ade top up sikit duit dia
and imi akan bayarkan duit yg diambil sedikit utk cover down payment blackie dia dulu
dan sedikit duit dr gaji ayah yg tiap2 bulan dipotong utk anak anak


terdiam aku
dalam diam aku amat bersyukur dikurniakan keluarga ini
bukan mau berbangga ke riak
cuma dalam keadaan aku sekarang aku amat bersyukur sekali dengan apa yg aku ada
mengajar aku supaya jangan mengeluh
betullah kata my kawan
kena positif
'tengkiu ^__________^'



dengan keadaan kawan kawan aku yg terpaksa ke kelas dengan jalan kaki..naik bus
aku?
alhamdulillah dulu naik blackie sekarang da punya blake
sesetengah kawan walaupun da dapat elaun dr MARA tapi aku hanya dapat dr ehsan akaun PAMA
tapi aku muhasabah
walaupun tak sebanyak yg mereka dapat
tapi alhamdulillah dr 1hb ke 31hb,duit aku still berbaki




apabila kami dikejutkan yuran MARA ditambah lagi kepada rm4000
dan kami terpaksa membayar sendiri sebelum final bulan 11
kawan kawan terpaksa ambil semua elaun mereka utk bayar 
dan ada antara mereka tengah mencari part time job
aku?
alhamdulillah ya Allah
Dia berikan jalan  yg terbaik utk aku
^________________________^



Tuhan kasi hujan
tapi Dia akan gantikan pelangi kepada hambaNya
walaupun lately nih aku agak banyak masalah
tapi semua yg tersayang+terpenting+terchenta senantiasa bersama
terima kasih


i love u mama ayah

:)
:)

eh terdouble dua plak seyuman
tape
sekali sekala bahagia apa salahnya kan ehek ehek

No comments: