Nuffnang Ads

Saturday, October 17, 2009

:) EXPERIENCE IS THE BEST TEACHER (:

tengkiu kepada story ini..
buat aku ketawa
buat aku menitiskan air mata (akhirnya..aku boleh lepaskan air mata itu)
yg aku bole simpulkan
kekeluargaan itu yg paling penting
DAN
hargai orang itu time dia ade..
rite


penat..
aku penat sebenarnya
penat nak pk
penat nak nangis..walaupun luaran tanampaak air mata tu..tapi ati aku sakit..
letih otak sebab nak pastikan aku buat yg terbaik utk paper2 aku..kegagalan itu biasa sebenarnya..asam garam..tapi kite bole pastikan kite tak gagal kan..dan aku amek iktibar dr kegagalan aku dulu
letih jiwa sebab aku mau handle semua2 ni
:)
lately nih entry2 tu sebenarnya tak bermakna pape pn
sumpah
biasala..ini blog aku kan..aku just mau share pengalaman + rasa hati + sedih + gembira
kadang2..bende tu da jadi da lama..tapi nak wat cane,baru tingat dan macam mau tulis jeh
ta berniat pon nak suh owang tau masalah aku..
aku cma ade kekuatan utk luahkan semuanya..hanya dalam blog
sebab sikap aku..aku xkan luahkan apa perasaan aku secara terang2an..
bukan cara aku luahkan..cara aku adalah pendam je
inila satu sikap aku yg aku tadapat nak ubah
manusia..ade sikap negatif ngan positif kan
bila aku nak luahkan apa2,aku kena pk apa yg akan jadi bila aku da luahkan bende tu
baik ke..buruk ke..
aku kena pertimbangkan semua tu..
bukan mdah untuk aku nak wat sesuatu keputusan..


have a loong conversation dalam train tadi
10x..atas semuanya..atas nasihat..atas pandangan..kena marah :)
ye..salah saya kan..tale salahkan dia kalau dia rasa saya sangat bz sampai saya langsung taboleh luangkan masa saya..curi walau sket pon masa saya untuk msg dia atleast 1 msg kan..
nak cakap saya ok..awak makan da?sehat?da g klinik da selesema tu?doktor cakap apa?
bodo kn saya..cam dia tapenah ade asgmt yg berlambak..
ase dia lagi struggle kot dr saya
tah..saya tatau nape saya amek langkah gtu..
dan jangan salahkan dia kalo dia nak luangkan masa bersama kawan2 dia..takira kawan2 mana pon..dia ade life dia..cara hidup dia..pemikiran dia..keje dia..
dan betul jugak cakap awak..dalam2 bz,bole plak saya update blog..bukak fb..cane tu?
terkedu..betul..baru saya pasan..da habit kan..bukak bende2 nih..suke update blog..
alasan?mesti owang akap semua nih alasan kan..tapi ni bukan alasan bagi saya..apa yg saya buat semua ni,semua ade sebab2..lain dr alasan..
niat saya..mmg..saya salu update blog tu..niat saya hanya mau share apa yg saya buat hari tu..
saya mau cite secara detail..sedetail2nya..sebab saya ase cam saya tak mampu utk cite semua dalam 1 msg..salah ke saya pk camtu? :(..dan mmg cara saya kalau saya bz,saya tale tumpukan 2 keje dalam 1 masa..cthnya kalo owang tgh cakap ngan saya tapi time tu saya tgh wat keje,akan ade 1 keje yg terbengkalai..kalo saya leka,of coz saya akan boraak je..sampai keje tajalan..sebaliknya akan berlaku..
lain owang len cara kan..i`m not a smart person..saya kena struggle betul2 baru saya bole score bende tu..saya tale main2..

saya manusia biasa..salu wat salah..salu tersalah cakap..salu show act yg salah tanpa sedar..
tapi saya terima semua itu sebagai pelajaran dan pengajaran..
pls..teach me..guide me..show me..apa yg patut saya buat..
for d 1st time..i show my feeling..sirius..terlalu malu aku mau tunjuk..
tapi sebab dalam long conversation tu..terselit jugak ayat2 yg buat aku terpikir..
kalo kite xshow apa yg kite suke..apa yg kite rasa..apa yg kite sedih..apa yg kite xsuke..orang xkan tau apa yg kite pk kan..tak salah kalau kite memberi kan..cth kalo kite mulakan dulu msg tu..xkan nak pihak sana je yg mulekan dulu..
aku cakap aku tanak ganggu dengan msg2(alasan lagi)
:(
tah la..asal aku pk len dr yg len ni..tapaham aku..sob..sob..betul ke aku ni unpredictable?kayu?cam ase betul je..
ke aku je yg perasan?padahal dia biasa2 je..semua aku pk..
sebab aku tau kelemahan aku..aku tale ekspresikan rasa aku nih..aku luahkan dalam blog..tasalah kan?:)
aku x mention nama sesapa..kalo owang tau,mayb dia salah sowang yg aku cite..tapi jangan salah faham..cite2 tu utk owang len mmg bertapis..aku takkan cakap semua..dan kalo dia watak tu..aku arap jangan ade pape pn judgement atas apa yg aku tulis..aku hanya luahkan apa yg aku rasa je..kalo salah,a big apologize from me..


received lots of comment bout kisah si kerang tu..:)..tengkiu..ramai yg tanya sape je..aku tale bitau sapa sudu..tapi aku tau sudu baca blog ni..utk sudu..tade terdetik sedikit niat pon utk malukan awak..utk buka cite tu balik..cuma apa yg saya mampu bagitau awak..inilah sebabnya..yg awak tanya saya kenapa saya jauhkan diri dari awak..bukan jauhkan diri..saya cuma tak mau rapat cam dlu..sebab saya tau ade hati yg perlu dijaga..pernah kantoi kan..saya tanak awak ade masalah..saya lagi la tamo ade masalah bagi pihak saya..bole avoid kan..still bole kawan..awk bole tegur saya cam saya tegur kawan2 awak..10x sebab dulu awak penah wat saya ceria :)..salu gelakkan..suggest cite yg klaka utk saya..sumpah klaka..

just mau share apa yg aku dapat..:)..ase cam tak yah share..takut owang cakap poyo je..tapi..xpe..masing2 punya persepsi..dalam umur aku kan..tak lari kan kalo aku minta utk temukan jodoh yg terbaik..yg bole jaga aku..yg boleterima aku seadanya..dan aku minta bende2 ni semua waktu aku di tanah suci..setiap tempat yg makbul doa..semua aku mintak..

waktu aku mau balik..ade dalam 2-3 hari lagi balik malaysia..ingat lagi waktu tu..lepas subuh aku xterus balik hotel..aku ikut makcik g tawaf sunat..dan stay  sampai zohor..salunya mama akan suh stay lagi sampai asar..balik makan pastu g masjid balik maghrib tu..tapi time tu aku ase ngantuk sangat ngan cuaca yg masya Allah amatlah terik..minta izin nak balik..aku mau tdo..
sampai bilik ngan adik..terus tdo..bajet asar aku mau smayang kat bilik..tapi aku ase xsampai sejam aku tdo..tetiba aku terjaga..aku keliru..aku sebak..macam2 lah..aku diam je..ta cite kat sesapa..sumpah aku terkejut..sebab dalam mimpi tu..mmg sudu wataknya..dia datang perlahan2 dekat aku..perlahan sangat..sampai aku ase cam penat nak tunggu..tapi bila dia ade didepan mata aku..aku nampak dia pimpin seorang budak kecil yg comel sangat..:)..aku sempat gurau2 ngan sikecil..dengan tiba2 sudu bawak sikecil itu jauh dr aku..aku tergamam..sumpah..aku cam keliru..dalam keliru..datang seseorang yg langsung aku xkenal..aku xpenah nampak muka..muka dia blur..tapi yg takjubnya..aku tau dia asal mana..sebab tu aku tejaga..aku jadi keliru..sebak..:(


balik malaysia..aku mmg xcite sesapa pon hatta ngan kakak aku sendiri..yg tau semuanya pasal aku..yg tak penah pon aku rahsiakan walau sikit pon benda dr dia..ak ase aku xbersedia..time tu..sudu add facebook aku..kami rapat..share apa yg kami mau share..gelak2..gembira..sumpah..mmg aku ingat mimpi tu..sampaila aban ipar aku baca blog aku..mayb dia cite kat kakak aku..start tu kakak aku korek rahsia..tu pun aku tacite semua..:)..sebab aku ngan sudu tade pape lagi..takat kawan kan..baru nak kenal hati budi..sedih juga aku dengar kakak aku cakap..dia x bantah,,xjugak terima..yg dia harap,aku xsalah pilih dan xsakit cam dulu..10x..dia salu bagi nasihat yg terbaik..tah macamana mama tau aku kawan ngan sudu..mama risik sudu owang mana.'orang jauh mama'..mama mengeluh..kenapa salu dapat owang jauh..tapi berterima kasih juga kepada makcik2 aku yg support aku..'sampai bila awak nak macamni..biala dia nak kawan ngan sape pn..owang mana..asal dia baik..bole bimbing'..bergenang air mata..sebak..kitowang still go on..kawan..sampai 1 tahap bila sudu balik umah..dia kasi aku borak ngan adik bongsu dia..suke sangat..aku suke budak2..:)..dan sikecil tu amat comel..hingga 1 tahap aku ingat balik mimpi tu..aku jadi keliru balik..dan aku punya rasa cuak dan takut..dia da kenalkan adik dia?tale kan taksub sangat..mimpi je..tapi..aku consider dengan banyak faktor..time aku tertdo,air semayag tu still ade dan...di MEKKAH.. :)..still minta petunjuk..nak2 da nak dekat ramadhan kan..tapi sebenarnya..sebelum ramadhan da aku da rasa lain..sudu makin jauh ngan aku..dan ade sumting yg dia sembunyi dr aku..aku xluahkan..dia tau pun dr blog aku..itulah apa yg saya rasa..semua xtipu..dan..sebab tu saya tanya awak balik..sapa yg jauhkan diri dari sapa? :)..sama kan..lepas dia buat saya jatuh hati kat sikecil..tetiba kitowang cam ade probs..padahal tade pn..


kisah seseorang tu?terlalu awal aku mau judge..still keep minta petunjuk..kalo dia mmg utk aku,itulah soulmate aku..sebab dalam mimpi tu..dia tawat pape..just datang time sudu bawak sikecil jauh dr aku..so..itu atas perjalanan idop aku la plak kan..:)

tadi roomate aku cite pasal jodoh..jangan sedih kalau jodoh tu xdatang lagi..mmg dr dalam perut lagi..lepas roh tu ade dalam tubuh kite..da tertulis dekat loh mahfuz jodoh kite..tugas kite..cari..kalo jumpa yg salah xpe..jangan sedih..ade la tu Tuhan tak kasi kite ngan dia..mungkin ade yg lebih baik..tak cakap orang yg kite  clash tu jahat ke apa..ade la kan..xsemestinya kite miliki dia,kite akan dapat dia..xsemestinya skang kite xcouple ngan dia kite xkawen ngan dia..haha..berbelit suda..whatever la..dan jangan salahkan diri kalau satu hari nanti kite jadi andartu ke..lelaki yg tak kawen ke..sebenarnya semua yg xkawen tu ade jodoh..tapi mana tau kan..jodoh dia mati waktu mude..accident ke..mati barah ke..ketentuan Tuhan semuanya..ade hikmah semuanya..
idop xselalu gembira..


sebab tu...life inih penuh misteri tapi warna warni..:)..cuma aku lebih suke gna itam putih itu idop aku..sebab kisah2 aku sebelum nih cam sama je..hehe..pasnih nak tuka jadi warna warni pelangi la pulak..mana tau gembira ke pasni..heee....


so skang? aku teruskan je idop..mau gembira..sedih tetap ade..talari..cuma aku arap..semua kisah2 ni buat aku matang..buat aku kuat utk hadapi..buat aku lebih tawakal..aku pun bukan hamba yg baik..cuma aku mau pastikan aku akan bah diri aku yg kurang baik menjadi lebih baik..sama la quote yg aku suke guna 'today is better than yesterday'

dan dapatla aku nama ARMSTRONG
:D

No comments: