Nuffnang Ads

Sunday, June 21, 2009

:) heppy?yes i do (:


sunday
21.06.2009
1225a.m


baru lepas wat keje umah..
sampai ym, facebook, frenster terbukak gtu jek..
cam tuh la..
2 malam lepas ym ngan apex..dia ade cakap salu nampak aku online tapi xtegur dia..
haha..sian dia..tertipu jugak..tapi salah aku jugak kan..sepatutnya aku letak la sign busy ke..
atleast owg tau jugak aku xdekat depan laptop..
ym jugak ngn dia[:)]..dia pon ingat aku bz ym ngan owg len. xla.. trust me..hehe..


ari neh xde g memana pon..
dok umah..owg datang..minum air zam2..borak2..
aku pun bz didapur..siapkan apa yg perlu..
walaupun sakit perut..
ayein msg pon aku xsempat balas..
(sorry dik..i missed u 2..)

10x semua kawan2..
yg xpernah lupa untuk msg saya..
untuk coll saya..
walaupon tgh cuti ini..
:)
windunya..
hik..


ari neh..time aku tengah cabut rumput and sapu rumput lepas ayah mencantas rumput itu..haha..hp blackie aku bunti msg..

troot..troot..
(teruja aku sekejap..haha)



FROM : JULAILA SAYANG
20 june 2009
12.15 p.m
kak am..td saya p hospital sabak bernam tau?pas2 kt sna 3org positif H1N1..slh sorg drp mereka,br balik dr mekah..kak am p hospital neh? p check dulu.. wisau saya..



terharu gile aku..
sebab tuh aku sayang sangat kat budak nih..
dr dulu agi salu wisau pasal aku..
salu berada disisi aku..
salu buat aku ketawa..
selalu uji aku..
salu ngajuk ngan aku..
tapi aku pasrah..
aku pujuk..
aku minta maaf..
dia akan terus terima minta maaf aku..
10x jue..
:)
kak am owhkeyh..walaupun still agi demam..batuk..kak am owhkeyh..
dowg yang disyaki H1N1 tuh sebab dowg transit kat dubai..kat mana2 negara yg telah ade virus tuh..kak am dr mekkah terus balik ke malaysia..
10x jue..

NOOR JULAILA BT JASA
mmg patut dia dapat anugerah time ini..
she deserve it bcoz of her good attitude..
dia terlalu baik..
lurus..
xpandai nak marah2..
ajarkan ilmu dengan ikhlas..
dan yg pasti..
dia mmg ikhlas dalam persahabatan..
sebab tuh aku sayang dia..


da tau kan kenapa saya heppy?
kehidupan saya yg membuatkan saya heppy..
[alhamdulillah]
kakak saya ngan abang ipar saya pon tumpang heppy..tgk saya heppy compare ngan 2 tahun lepas..
haha..PAST IS PAST.. I HAVE A VERY GOOD LIFE TODAY.. BETTER THAN YESTERDAY!
sebab tuh aku salu guna nama `ARMSTRONG`..


ade juga dialog klaka antara aku ngan kakak aku..


IMI : weh..mu bila nak ade boyfriend baru?

AKU : nanti2 lah..

IMI :abe aku tertanya2..mu xnak ke kat owg2 hak nak ke mu tuh?

AKU : weh..ingat senang ke nak pilih?sesenang nak pilih ikan kat pasar?tgk mata xmerah,amek..aku kawan2 la dulu..nati napok desprate lak..haha

IMI : aku takut mu neh x normal..paham dok? xsuka ke oghe lelaki!abe aku pon runsing..


GULP..
haha..
neh antara dialog paling klaka aku penah borak ngan kakak akuu.
apeda..
tanak kapel pon cakap xnormal..
rilex2..aku tgh tapis neh..
tapi sebenarnya hal neh aku salu jugak borak ngan WAN DILLA..
kami kan sesama single..ececece..
tapi takut gak ngan andaian dia..


WAN DILLA : awk xrasa pelik ko kito neh?

AKU : pelik bakpo pulok dilla?


WAN DILLA : oghe nak kite, kito xse..awok xaso pelik ko?


AKU : xpun..saya anggap dia xserasi ngan saya..sebab tuh saya xleh g ngan diowang..bakpo?awok ase gane?


WAN DILLA : saya takut kena minyak guna2 jah..sebab tuh kito berdua xterbukak agi ati nak kapel..


AKU : bakpo pulak guna2?

WAN DILLA : ye la..kito sokmo tolak bila diowang ajak kapel...



hik..
klaka jugak..
tapi dalam pada tuh aku takut gak..
ye lah..lelaki neh unpredictable sket..adoi..
layan salah..xlayan pon salah..
yg mana se pu xtau..
tapi..bagi aku..xsalah kalau kite tolak secara elokkan..
terus terang..
sebab tuh sekarang aku xkasi sebarang haapan pun..
kalo aku nampak dia tuh cam xpaham bahasa sket,aku terus terang secara jujur..
kalo xpaham bahasa jugak,
aku blah la..
da aku cakap aku mau kawan jek..
(sowi..lebih baik camtuh kan drpd saya mainkan perasaan)
lagi 1..aku paling xsuke kalo pakwe owg kacau..eh..tolonglah..
mula la owg tuduh kite gedik la..nak rampas la..
adei..
wahai kaum wanita..
sebelum tuduh, check dulu..sapa dulu yg gatal..dan yg kena kacau tuh layan ke x..


sebab tu skag idop saya heppy..
saya bole wat apa yg saya mao buat..
saya mao ke mana2 pn..ikut suka saya..
yg paling penting..
saya jadi diri saya sendiri..
sebut pasal diri saya..
saya mao ubah penampilan diri saya..
suda di tahap paling kritikal!
kat mekkah ari tuh pun..
bole dowg cakap aku neh umor 16 tahun..
patut la adik depan bilik aku tuh nak ngorat jek..
dia tuh lepas spm..
kelmarin pun..
time aku keluar g beli barang2 dapur..
makcik kedai tuh puji la(haha..perlu ke puji)


MAKCIK KEDAI : bagusnya dia..mak da ajar beli barang dapur da kecik2..
AKU : kecik?maksud makcik?[blur]
MAKCIK KEDAI ye la..da la datang sowang2 beli barang neh..makmsti caya kat adik neh..


dengan membetulkan tudung aku jawab :

AKU : makcik..saya da nak masuk 25 tahun da..beli membeli neh mmg da wajib da..nanti xla rasa kekok pasneh kan..
MAKCIK KEDAI : la..ye ke..makcik ingat awak neh umor 16-17

kuang2..
balik tuh aku cite terus kat mama aku..
mama aku pun jawab

MAMA : tu lah..mama da cakap jangan pakai simple2 jek..tgk imi tuh..pakai cam matured sket..

kuang2..
mano la eden tau mama..
eden pakai jo apo yg eden seleso..
rombat ajo..
haha


cerita tentang kenapa saya heppy.. sekian..terima kasih (terima kasih ya Tuhan kerana beri aku peluang untuk melihat matahari lagi..walaupun dulu engkau turunkan hujan..aku tercari2 matahari itu..dan lebih membuatkan aku bersyukur..Engkau hadiahkan SANG PELANGI untuk aku terus ceria dan gembira..10x)


:)



No comments: