Nuffnang Ads

Tuesday, June 16, 2009

:) cash and carry (:


16 jun 2009
1115p.m



demam agi..
ari neh bangun lewat juga..
xpe2..
aku kena kuatkan semangat neh..
system xsiap agi..

tadi agak bz..owg datang..
aku neh da la datang sakit perut neh..
sebab da berenti makan ubat hormon suh tahan period tuh..
perut aku majuk kot..sampai sakit aku..selama neh alhamdulillah xde la sampai sesungut gni..
xpe..dugaan .. hik



esok aku mau keluar kowt..
tengok lah..
berhajat mau jumpa wan dilla..
nak kasi sesuatu..
tapi tgk dulu..
takut esok aku terbungkang lak sebab perut majuk neh..
hehe..
bole gak g lepak ngan si zul hasyimi tuh..
sowi weh..aku xsempat nok oyak ke mu..
abes kedit mu..aku malas nak wak roaming time tuh..malas nak angkat coll orghe..
kalu x..lama doh aku wak..hoho..


CASH AND CARRY..

aku dapat tajuk neh pon sebab kakak aku yg cakap..
cam best jek nak wat tajuk blog..
haha..owg kat sana pk mau beribadah aku lak pk tajuk blog..
hehe..jangan salah paham..bkn aku dok pk pasal blog la time dok sana..
ade cite disebalik itu..


idop manusia neh..
mmg org kate normal kalau jadi benda2 gni kan..
kalo xsilap aku-bila da terantuk baru nak terngadah..
betol da tuh kot..haha..aku pon xreti sgt bahasa2 gni..
maknanya bila da berlaku baru nak menyesal..
bila da dapat balasan,baru nak ingat..
xkata org..
aku pun sama jugak..
kekadang ego kan..tanak dgr pendapat org..
biasa la tu..
:)

dok kat sana,siyes..mmg amat la kena jaga percakapan, perilaku..
jangan dk mulut laser sgt..
jangan anguh bila cakap..
jangan riak..
jangan takbur..
jangan gatal..
selalu kan baca mastika tuh..
macamana kalau owg tu suka mengumpat,jadi cane..
suka ngata jadi cane..
suka zina jadi cane..
Allah kasi cash and carry..
sebab tu kat sana alhamdulillah,diowg sume nice walaupun kasar
*aku paling benc mao teman mak2 g shoping..sebab mata pak2 aab neh mmg xle tgk dara malaysia..n dowg cakap kasar..tapi mama aku kasi 1 ayat jek yg wat kami anak2 dara ikut jugak..KALAU X,XKAN NABI TURUN KAT KOTA MEKAH,BUKAN KAT MADINAH*
10x mama..
:)


satu kejadian yg betul2 berlaku kat mama aku..
ni bkan kategori mengumpat ke mengata..
cuma mama aku cakap 1 baris ayat ni je..
terus berlaku sesuatu yg bagi kami,inilah jawapan kepada CASH AND CARRY itu..
aku g 1 family, lebih kurang 18 owg sume..
so,aku semua suka g masjid berkumpulan..
makcik aku,che na dia sukag lone ranger..
dia cakap senang nak dapat dok saf depan..
okey je kami..
1 hari,dia nak tunjuk tempat smayang baru kat kitowg..
yang ade aircond..
so agak selesa jugak kalo nak stay if kami xnak balik hotel..
makcik aku neh pesen jalan cepat..
so,kami mmg xpat kejar dia..
so..mama aku cakap gni je..
*cepatnya jalan..cam askar..xdapat nak kejar*
tetiba mama aku tersadung and jatuh..
tanpa ade apa2 halangan..
walaupun aku ngan kembar aku apit dia kiri kanan..
ajaib kan..
:)
walaupun mama aku xkeluarkan walau sepatah pun perkataan yang kurang elok..
kurang manis ke..
ngata ngan umpat jauh sekali..
kami gelak sampai sakit perut..
sebab mama sendiri cakap..
mama da dapat balasan..
walaupon xcakap apa2 yg buruk pun..
mama nasihat kat kami..
ini bole jadikan pengajaran..
jaga tutur kata..
jangan dok mengata,mengumpat..
biar la owg nak umpat ke..ngata ke..keji kite ke..fitnah ke..
redha..
:)
10x mama..


aku tingat cite2 dulu..
time aku difitnah..
dikata owg..
saat ini..nak sangat aku bagitau dowg..
apa yg dowg kata aku..fitnah aku itu sume x benar..
2 semua gara2 aku couple ngan cinta kedua tuh..
ye la..dia kan wanted semua..
semua nak kat dia..
aku neh sapa..
haha..
tapi bagus jugak..dapat aku kenal sowg lagi gelagat manusia yg bernama lelaki neh..
siyes..
memula..
aku mmg xkan maafkan dia!
sampai mati pon..
dengan apa yg dia wat..
dengan apa yg aku dapat..
celaan owg..nista owg..umpatan owg..
sebab fitnah tuh jugak..
mula ngan mulut dia jugak..
tapi...
bila da lama aku clash ngan dia..
aku pk jugak kan..
sampai bila aku mao dendam..
bila masuk 1 tahun aku clash ngan dia..
alhamdulillah..aku da dapat lupakan dia sket2..
dapat lupakan tu xbermaksud aku windu ke..chenta ke(yekk!!!)
maksud aku tentang DENDAM itu..
aku da dapat kawal ati aku..
ngan si perempuan yang boleh digelar PERAMPAS itu?
sket2 jugak aku da dapat lupakan apa yang dia da haru birukan hubungan kami
(10x kepada anda wahai perempuan..kalau ko x kaco kami,mayb aku sampai skang still cam dulu..heh)

walaupun sampai skang aku mmg amat fobia mao jalinkan hub secara serius..
yg ade neh pon kawan2..
tapi aku still berusaha bukak ati aku..
xkan aku nak single lama lagi kan..
cukup la 2 tahun..
ngan chenta pertama pon 1 tahun je aku single..
ARMSTRONG!!suda tiba masa anda cari kebahagiaan itu..
hehe..


sebab tu jugak..
aku sangat percayakan kata2 ini..
WHAT GOES AROUND WILL COMES AROUND
mereka yang dulu kejam ngan aku..
Allah akan balas setimpal..
suma lambat cepat jek..
kan.. :)
aku percaya bahagia aku ade didepan aku..
cuma aku kena pandai pilih je skang..


KAWAN2?
aku pun da maafkan apa yang berlaku..
sesiapa saja yg penah sakitkan ati aku..
terasa ngan aku..
benci ngan aku..
chentakan aku(hikhik)
semuanya aku da maafkan..
cewah..
maksud aku sesiapa yang ase dia penah berdosa ngan aku..
itu maksud aku..
aku cuba tidak menjadi seorang PENDENDAM..



::...SEKIAN...::

:)

No comments: