Nuffnang Ads

Wednesday, May 06, 2009

my mommy`s birthday^_^

hekhek~
asal aku over excited bila cite bab my mom`s birthday?
sebab aku dapat sambut besday dia selepas 3 tahun aku hanya mampu ucap through d phone jek..
sedih yg amat!
so..
time aku lak sambut..
[kepada adindaku amni..xpe..skang ina lak ganti tempat amni sambut besday mama owhkeyh~ hik]

ari neh..
hmm..
xde pape yg menarik..
perancangan mau teman imi g SSF nak tgk pelamin..
dia lak terlajak bangun..
ahahaha~
kantoi..
so..
kami ingat mau keluar g makan kedai abe mi*nyum2*
bagi aku mmg kat situ kedai paling sedap and lauk pon okeyh
*ayam ngan ikan keli goreng bapak besar owh!*
no wonder time aku praktikal..
aku salu g lunch ngan dilla+ayu n kak ti kat citu..
sampaikan aku dapat abeskan 2 BUNGKUS NASI!
ya Allah..
mmg time itu aku punya selera cam naga..
haha
patut lah aku gomok*wink2*
xde masalah kan..
sebab tu time itu aku lebih suka single *skang xagi kowt~hik*


haha~
lalut lak..
time kami nak bersiap..ayah coll
cakap owg yg nak pasang aircond tu da nak datang..
jangan nak g memana..
*ala..ayah neh..potong stim betulla..baru nak jalan2 cari makan..neh bole tuka jadi jalan2 cari pasal neh[mengikut ayat noh hujan..haha]*
imi cakap..xpe la..mu g beli..aku tnggu umah
*yeye..lastly bilik aku da pasang aircond..timakasih buat imi sebab dia yg nak kawen,bilik aku da bole pasang..ye la..bilik aku disewa untuk letak katil pengantin tu..ececece*

aku g beli nasi abe mi tu..kejap je..
ala..
billion mall tu bape minit jek dr umah aku..
lagipun aku g bukan time lunch hour..
so balik2 da ade da owg yg nak pasang aircond..
bekerjasama ngan imi wat air+roti bakar=segala makanan nak kasi ke mereka
*padahal dalam pale otak aku neh asik tingat nasi tuu jek..haha..sebab nasik tuh sedap dimakan time panas2 jek..huk..:(*
imi tgk aku cam cacing kepanasan..
dia kasi statement yg buat aku agak la terkelu*haha*
"xpe..wat dulu makanan utk mereka..amal jariah skeeet"
zassssss!
haha~
tapi okeyh la..
kami xdok lama pon berdua..
mama n ayah balik dr skolah agak awal ari neh..
cane balik awal pon xtau
*rupa2nya ayahda ade planning utk besday mama*
hehe..

so..
lepas mereka2 itu balik,kami pon bersiap nak kuar makan..
tapi time bersiap tuh..
sempat agi aku wat taik mata..haha
ye lah..
da bilik tu sejuk cam antartika da..
sapa yg tahan godaan tuh..
imi naik atas kejutkan aku..bersiap2...

perghh!
kami g kopitiam yg salu mereka lepa
*asal aku coll dr kl tanya dok mana..mereka jawab: KOPITIAM..
asal che g coll mama tanya "awak dok mana? mama jawab :KOPITIAM
asal che g coll che dah ngan che la ..dok mana? dok ngan ce pah kat KOPITIAM*
adei saya...nenek2 zaman skang..haha
aku nak tau jugak apa keistimewaan kopitiam neh
*walaupon aku da g ngan cuz aku,akram*

so..
kami g jek dulu kat sana..
coll che la ngan che dah..
dowg cakap dd[bdak comel] baru bangun..
so dowg lambat sket..
xpe la.. kami g dulu.. :)





~time neh mmg amat la jammed di kubang kerian~







~gelagat kami dibelakang..bakal pengantin sedang merenung masa depan..*kantoi*haha~


kami lalu tempat kami salu lepak *sizzling*
nyum2..
kalo ingat chicken chop dia..
cam nak mintak ayah berenti jek..
tai mission aku kena laksanakan jugak..
mau tau apa keistimewaan makan kat KOPITIAM itu..haha~



~neh kedai sizzling tu~


tapi sebelum g kopitiam..
sambil2 mau tunggu che la ngan che dah sampai..
kami singgah jap g tgk perabot untuk imi kawen..
ade gak la kami berkenan..
survey2 dulu..





~rupa2nya ini katil idaman dia~



lepas jek tgk2..
banyak gak tgk..
tapi malas nak upload gamba..
broadband maxis ke celcom ke..
sama jek..
ciput..
cepat la streamyx okeyh..
nak ym pon sokmo terdc..
ceit..

lepas tuh kami g terus ke kopitiam..
hari pon cam nak hujan..
so kami cam nak cepat2 jek..
perancangan mau g tgk agi kedai perabot..
satu kat stadium...yg nama royal tuh..
satu agi mozaco(aku pon lupa nama apa)
kat balai islam..




~pizza kubang kerian..pasneh bole la singgah..ececece~




~nak hujan~



time aku ngan family tunggu che la,che dah ngan dd datang,
kami amek2 gamba dulu..
bercerita..
bergelak ketawa..
usik mengusik..
aku bersyukur sgt2..
punya keluarga yg amat memahami diri anak2..
ialah..
walaupun zaman kanak2 dulu..
aku selalu rasa mama ngan ayah xsayang aku..
miahaha..
kalo ingat2 balik..
mmg klaka lah..
hik..
cuba cakap kat aku..
sapa yg xrasa gtu time kecik2?










lepas tuh..
kitowang nampak keta che dah datang..
op coz la dd yg keluar dulu..
excited owh dia..
haha..
yg aku cam rasa excited~
aku nampak dd bawak 2 hadiah!
wah..
mama dapat 2 hadiah..
neh wat aku jeles neh..
haha..
sampai jek tempat kitowg..
dd terus kasik hadiah tuh..
tapi yg peliknya dd siap cakap agi
"che pah kena bukak yg ade kotak dulu tau..
kalo che pah bukak yg xdekotak,dd takut che pah marah"

kami agak tertanya2 kenapa lah dd cakap macam tuh..
aku da nampak da che la ngan che dah senyum sumbing
`aih..ade pape ke ne?`
owhkeyh2
kite tgk drama seterusnya..
aku da dapat agak yg che la ngan che dah mau wat suprise ala2 april fool..
ahaha~

memula mama bukak hadiah yg ade dalam kotak..
okeh la..
che la beli gift from bangkok
(che la and dd went to bangkok, d day i went back to kota bharu..so, kitorg punya flight mmg selisih la..patut la tme ak turun flight, ade penerbangan seterusnya ke kl..so dd n che la naik yg seterusnya..hekhek..klaka lak)

time mama bukak gift tuh..
aku ade sebelah mama..
so aku boleh tengok satu persatu apa yg ade kat dalam tuh..
time mama nak bukak hadiah satu agi..
che la ngan che dah siap da ketawa da..
aku makin xsabar nak suh mama bukak..
bila bukak~


HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
mama ngan aku mmg ketawa xingat dunia..
sampai kami tekan perut2..
che la ngan che dah siap ketawa sambil nangis..
*maksudnya ketawa sampai kuar air mata*
sian ayah ngan imi..
xtau pape pon..
dd senyum jek..
cam xde perasaan..
lama jugak la kami ketawa..
dalam 5 minit~
last2 mama tunjuk hadiah tu utk ayah ngan imi..

haha~
che la ngan che dah kasi hadiah roti rupa2nya..
kuang3..
mmg kami semua terhibur ngan semua tuh..
ye lah..
sampai semua dalam kopitiam tuhsemua ketawa skali ngan kami..
hik..
*malu gak..aku lah sebearnya paling kuat ketawa tuh*
adei..
kena kawal da cara ketawa saya tuh..
haha~





kami selepas acara ketawa berakhir..hik~





owg2 penting yg lakukan may fool (gantikan april fool) :p cayalah~








makan jom~ :)

No comments: