Nuffnang Ads

Tuesday, May 26, 2009

::::DUNIAKU::::

bersyukur dgn apa yg ade..
mohon sangat2 kepada Illahi..
dgn apa yang Dia serahkan kepada kami sekeluarga..
agar diberkati dan dilindungi...


lately cam aku selesa berada dirumah..
ade jugak niat jahat dihati mao bitau mama..aku nak quit study..
bukannya tensen sebab xleh catch up pon..cam aku banyak sgt da buang masa..xbersama2 ngan mereka....
*uppss..kalo cuz2 yg terbaca,ignore je yek*
mati saya kalo mereka tau..
shhhh (^_*)v
ntah la..
aku cam mau abeskan masa bersama mereka..
cam aku da lama abeskan masa aku diluar..
cam xpuas bermanja..
:(
emo sket..
kalo mama..
aku suda biasa jaga mama time mama sakit..
sejak aku form 1..
sejak mama salu masuk hospital..
aku tekad mao jaga mama
*terniat mao jadik nurse..hehe..nak jadik doctor gua tao takat mana kemampuan gua*
lepas SPM pon..
salah satu sebab aku xmao g tawaran Uitm sabahpon sebab mama aku..
xpe lah..
semua neh kan ade hikmahnya..
:)
dapat tawaran kat kuantan..
1 rahasia yg aku simpan..haha..neh da xjadik rahasia la bogol..
aku sebenarnya mmg langsung xde keyakinan dalam idop aku..
tapi mujur ade mama aku,ayah aku,kembar aku,*adik aku kecik agi:)*
dan sidia..
*ye lah..dia jugak penyebab aku tolak tawaran itu~adeh..keungkitan disini:)~*
*wahwah*
aku tekad g kuantan..


banyak sebenarnya yg aku belajar semasa di kuantan..
belajar tentang erti kehidupan sebenar..
belajar tentang persahabatan sejati...
belajar tentang persahabatan dikhiananti..
belajar macamana mau bangkit semula bila cinta pertama aku putus..
walaupon kami bersama hampir 5 tahun..
belajar macamana nak hadapi manusia2 yg mempunyai agenda busuk utk jatuhkan kite..
menikmati cinta kedua:)
konflik,kebahagiaan,kegembiraan,kedukaan,keletihan..
semua ade..
cukup rasa..
sebab tuh skang aku mao sendirian dulu..
mau capai cita2 aku..
mau berbakti kepada owg tuaku..
mau berkawan semahu2..
mau travel sampai jemu..
*bak kata zharif yg coll aku semalam..nak contohi aku single sejak clash ngan cinta kedua ,2 setengah tahun yg lalu* :)
aku tao ko pon bole..jangan give up..xsemestinya skang ko single ko xhepi kan..
time single nih ko bole explore apa yg dulu ko xsempat nak explore..
duit xabes..
ko bole beli apa yg ko nak beli..
haha..
sebab tu aku tarak layan kata2 sinis yg da banyak aku dengar dr sebilangan orang..
ye lah..
aku pon bukannya muda lagi..
kembar aku pon da selamat kawen..
kawan2 aku yg seangkatan?
time skolah rendah,menengah?tadika?
bole bilang jari la sape yg xkawen agi*termasuk aku*hik..
xkesah..
itu keje yg diAtas..
kalo Dia nak kasi skang pon kami terima..
kalo Dia kasi aku peluang utk kenal balik apa itu chenta SEKARANG,
aku terima..
xsalah cuba kan..
bukan semua lelaki sama..
hehe..
sebab tuh aku kawan2 dulu..
*adoi zharif..kalo aku rapat ngan lelaki,kira tu pakwe aku la eh..hehe..tentang gamba yg ko tgk tu..aku ngaku aku agak selesa kawan ngan dia:)*

semuanya aku bole hadapi benda2 neh sebab adanya mama aku,ayah aku,kembar aku,adik aku..
mereka xpernah pon salahkan aku..
aku terlalu berterima kasih dengan ajaran mamaku..
yg buat aku bole baiki kekurangan diri aku..
seumur idop aku..kalau aku cite je masalah aku kat mama aku..
mesti dia xpercaya cakap aku..
mesti dia cakap aku emo lah..
aku sensitif lah..
kekadang betul jugak cakap mama..
tapi biasalah.manusia lebih2 lagi aku neh punya ego tinggi..xnak mengalah..
ade jugak satu hari aku terus terang ngan mama..
kecik ati aku sebab dalam masalah aku,mama xpenah nak masuk belah aku..
mesti mama cakap sabar lah..mengalah..ina yg salah..mama xnampak..xtau macamana situasi pada masa tu.. samada ina betul ke atau salah..mama xle judge owg len tanpa ade bukti..kalo takat cakap,cite..sume owg bole

tapi..
jawapan mama membuatkan aku rasa bersyukur juga..
*kalau mama masuk belah ina..mama pun akan salahkan org yg buat ina sakit ati,terasa..nanti lama2 ina akan rasa ina je yg betul..xde salah..sume org yg wat salah..semua xperfect..semua jahat..semua busuk hati..ina je yg perfect..tapi,ina xpk,mungkin benda tu berlaku sebab ina jugak..xsengaja sakitkan ati dia..cakap lepas,rasa cakap kite je betul,kite je yg baik,kite je yg xpenah wat salah,owg tu yg sokmo mula dulu..muhasabahla*

Masya Allah~

mama pesan lagi..kalau owg wat sakitkan hati kite,wat kite terasa,burukkan kite,kawan tikam kite dr belakang,fitnah kite,bocorkan rahsia kite,aibkan kite,redha lah..maafkan lah mereka..minta maaf dr mereka..walaupun ina rasa ina xwat salah..bagi pihak kite,kite da wat apa yg patut..terserah pada mereka..

insya Allah..saya xkan pk lagi benda2 yg remeh..apa yg penting,diri sendiri kena bahagia*


skang,time cuti neh..
aku nak abeskan masa aku ngan mama aku,ayah aku,adik aku
*kakak aku sumtimes..hehe*
mau cari uban mama,cari uban ayah..
basuh baju,
masak..
paksa ayah g klinik..
teman dia g klinik..
jadi driver dia..
masuk skali ngan dia jumpa doktor..
tengok dia makan ubat..
marah dia bila dia nak g kebun*konon nak amek pisang masak..padahal sah2 parang tu dia bawak nak g nebas rumput*
semua tuh aku nak wat..
sebab alhamdulillah..
selama aku idop hampir 25 tahun,
ayah aku xpenah sakit berat..
takat demam je..
tapi skang aku terpaksa admit..
ayah aku da makin tua..
da makin berumur..
rambut pon da nampak da bape kerat je warna itam..
xmustahil dia sakit..
tanggungjawab anak2 la jaga ayahanda dan bonda..
xkan aku nak sia2kan masa aku ngan ayah lagi..
xkan aku nak main2 lagi dengan idop aku..
sampai bila aku nak suh dia tanggung idop aku..
*sedihnya*
mohon sangat2 aku sempat balas jasa mama ngan ayah aku*

:)

wanna share a good things with u all


SEKIAN

No comments: