Nuffnang Ads

Friday, May 07, 2010

try sleeping with a broken heart



manusia boleh berubah dengan apa jua cara
disebabkan kerana apa jua keadaan berlaku
boleh juga berubah kerana MUSIBAH
boleh jadi kerana DIPIMPIN orang tersayang
boleh jadi kerana TERSEDAR SENDIRI dr lena panjang
boleh jadi kerana HATI TERSENTUH oleh ayat2 ALLAH didalam al-Quran





namun yang nyata Allah jugalah yang MENGETUK pintu hati itu utk berubah
untuk lebih mengingati-Nya tidak hanya bernoktah pd solat 5 waktu dan puasa Ramadhan
tapi lebih drpd tu
DAN bila begitu,apa yg hendak rugi?
memang sesungguhnya dengan menginngati Allah itu hati AKAN tenang
Biar apa yg melanda dapat diterima dengan lapang
mengingati DIA di waktu ssh dan senang
apabila hati diketuk begitu
hanya terpulang pada DIRI utk buka pintu itu atau tidak




kita belajar daripada UJIAN
kita belajar daripada PENGALAMAN
kita belajar untuk MENERIMA ketentuan
kita belajar untuk YAKIN pd janji TUHAN
kita belajar utk faham erti MEMAHAMI dan KASIH SAYANG
kita belajar dari SEGALANYA
yg KEMBALI membawa kita kepada DIA
tak kira jika belok ke selatan atau utara sekalipun

moga dijauhkan kami drpd menjadi org yang hanya hampir pada-Mu
di waktu susah ya Allah
moga kami menjadi hambaMu yg bersyukur
yang mengingatiMu diwaktu susah senang
-amin-




dan kini
terasa diri seolah2 SI LENA yg terjaga dr LENA PANJANG
SIRABUN yang diberi CERMIN MATA
SIPEKAK yang diberi ALAT PENDENGAR
SEORANG AKU yang melihat dunia keliling dengan PANDANGAN BARU


                                                                                                                                  Hlovate

6 comments:

skeleton.in.a.closet said...

kak am baru baca ye buku dia? i have her books :)

nuraimyasmin said...

aminnn... setiap hari kita diberi peluang untuk berubah kearah yg lg baik kan. kdg2, kite je yg xnak ):

hmm. owh, btw kak am. mane k.am amek gmba2 tuh.. comel lah!

a.r.m~ s.t.r.o.n.g said...

DILLA : saya pun ade..best kan..nak suami macam benz :)

walaupun benz gile nakal time sekolah tapi amat bertanggungjawab bile da kahwin..sebab tu lelaki ni kalau time sekolah jahat tak semestinya dia jahat kan ihih


MIN : xpe..kalau kite xberubah, tu x sampai seru utk kite berubah

ihihi..kak am google pic..ade separuh amek dalam blog org len..pakat amek je :)

a.r.m~ s.t.r.o.n.g said...

DILLA : saya pun ade..best kan..nak suami macam benz :)

walaupun benz gile nakal time sekolah tapi amat bertanggungjawab bile da kahwin..sebab tu lelaki ni kalau time sekolah jahat tak semestinya dia jahat kan ihih


MIN : xpe..kalau kite xberubah, tu x sampai seru utk kite berubah

ihihi..kak am google pic..ade separuh amek dalam blog org len..pakat amek je :)

skeleton.in.a.closet said...

oh, kak am suka benz aliff ye? saya pulak lebih suka pada Along dan Jade :)

a.r.m~ s.t.r.o.n.g said...

aah..saya suke benz alif..
tanak org lain
sebab cara dia layan addin tu
bile addin gugur..
rerasa macam mustahil skang suami akan kasi support macam benz wat kat addin :)

Loading...