Nuffnang Ads

Sunday, November 22, 2009

:) T.H.I.N.K.I.N.G (:


malam yg lonely
aku sowang jeh dalam bilik
imi tade
hoho
^_^
brother - in - law just coming back to malaysia
from Manila
he outstation..
imi just pick him up at KLIA

so..
:)
i`m ok with that
sebab imi da tinggalkan gile banyak cite yg aku perlu abiskan tgk
before i go back to ma house
hui..
xkan nak goyang kakikan kat umah
keje umah da berlambak da menunggu
and
aku da tale bangun lambat da
hu..hu..


back to a few days ago
aku suke tunggu imi balik kelas
dia akan cite a few story yg agak menarik
:)
dan buat aku semangat la pulak nak sambung
aduh
*nad..pls..dun be mad..ye2..saya tau umur saya makin mude..eh..*
tapi pls..kasi saya 2 tahun lagi before i think serious about marriage*

haha..
tapi..tapi..
kalo jodoh tu datang, i accept je
:)
sebab kenapa aku pk camtu?
sebab imi cite pasal oneof her lecturer
professor
dan cite tu amatlah menarik
sebab..
kakak aku highlightkan
'semua orang pon bole berjaya'
dengan apa cara sekalipun
walau lambat pn
itu xkira terlambat
kecuali
-ko da give up-
:)


10x sis..
salu chill me up
for 2  weeks ago
dia banyak tolong aku
walaupun dia xtolong wat asgmt aku
walaupun dia men game time aku tgh berusaha memahami database utk exam *pehh!!*
tapi dia banyak tolong aku struggle jiwa..hati..otak
:)

baru dia tahu cane timeexam
aku kena siapkan website+database+final report
sebab dia tapenah rasa camni
yelah..
time exam kan ade exam break
kami?tade ok!sakit hati
tapi tulah pengorbanan kami
ok
back to d story


prof dia ajar akaun
ok
lelaki
*salute!sebab skang agak kuran kan dengar lec lelaki..upss..sensitif..ok..tutup cite :D*
dia cite
SPM BI dia FAIL
ok
terkedu aku
9G dapat jadi prof?
PHD pulak tu

'umur bape tu imi?'*aku*
'tah..dalam 35 kot'*imi*

whaaaaaaaaat???
totally speechless

ok2
ade cite disebalik itu..sabar2
prof tu cite
dia tadapat g mana2 U pun
masuk form 6
2 minggu
mak dia panggil dia balik kg
sebab dia dapat masuk Uitm

whaaaaaaaaaaaaaaaat??
sorry..again..i`m totally freakin out
sirius
9G dapat masuk Uitm
Uitm??

diri prof tu tertanya2..
apatah lagi aku
student dia yg da dia ajar..beribu2 student..kot,,
tapi jawapan mak dia amatlah mendalam
kan..kan..
'ini keje Tuhan..dia nak kasi rezeki utk ko..mungkin computer tu bukan baca 9G tapi 6C'
kan..kan..  i told u
it can be happen kalo Yang Di Atas tu nak bende tu jadi
'Kun FaYaKun'
:)

ok
dia sambung study
taking diploma
as usual..
failed business english for sem 1
just know what is meaning of 'matured' kat kolej
guess umur dalam 18-19
dia xmalu
learn for it

dan
amek degree
amek master
amek PHD

so?
apa lagi yg nak bukti?
aku?
semangat!!
dan prof tu nasihat kan student dia
and
ma sista give a very good motivation to me
salu aku luahkan hati kat dia
aku malu
aku abes degree
dia abes master
so?bila lagi aku nak built kehidupan aku
a family?like imi have it?

tapi imi salu comfort aku
kasi nasihat
dan dr aku ase down
aku
back to normal
tengkiu imi..
:)

syukur sebenarnya..
aku da banyak da up kan life aku
compared than before *syukran*
:)
gagal?
amat banyak kisah kegagalan dalam hidup aku
sampai 1 masa aku da give up
give up ngan semua
sampai 1 tahap aku kasi warning kat mama aku jangan paksa aku sambung blaja
n mama accept it
walaupun kecewa..
aku keje
tapi itu la..keje Tuhan kan.. :)
Dia bukakkan pintu ati suh aku timba lagi ilmu..
dan aku bitau mama aku nak sambung
mama?senyum je..
tapi aku xtau cite disebalik tu..
imi told me mama was cried..dia tasangka aku semangat balik..
kenapa?
semua family kasi aku support
betul..
cuz aku yg paling koman pon degree..xkan aku nak takat diploma je kan..
*alhamdulillah*

kenapa KPTMKL?
sebab aku nak singkatkan masa
Uitm aku kene atleast 3tahun setengah
tu pon da transfer kedit
UIA?
kawan aku sambung 4 tahun..
erk..kalo 4 tahun,bile la aku nak keje..
kat sini bole sambung 2 tahun
and..
kalo nak sambung master just 1 year in coventry University
:)
xsalahkan berangan
huh
kat sini pon not bad
walaupon ade setengah maybe pandang rendah pada IPTS
apa ade pada IPTS?
urgh!!
i dont care
atleast kami tak menanggung beban PTPTN
kalo dapat 1st class?
free
*senyum*
dan aku bangga walaupun aku grade diploma bukan dr IPTA
tapi diploma aku bersih..
tanpa HUTANG
*senyum lagi*
sebenarnya
ini pun bole dikira sebagai salah 1 gift jugak kan
oh..whatever

kata2 cacian?
amatlah banyak ok
sampai semput aku nak terima kata2 cacian..kejian..kutukan
repeat?
aku ade pengalaman
malu?
amat malu
dan..
aku penah dapat kata2 yg aku rasa amat kejam dr org yg aku pernah cintai dulu
'atleast abang xpenah repeat kan'
hei lelaki!
aku
manusia yg penah repeat ni da buktikan walaupun dia penah gagal,tapi dia bangkit
10x to u..
dan sebab tu kate2 kite tu kene jaga kan
jangan sedap je dok kutuk orang
kata orang..
Tuhan balas..
lepas kami broke up
aku time tu tgh praktikal
kawan aku coll semata2 nak kasi tau *oh..come on people!* dia repeat utk sem tu
good
hope u learn sumting
*sengih*
imi pon penah kasi semangat
dia pon penah repeat..
sampai master jugak dia skang
suami dia?
repeat jugak
da jadi engineer da skang
so what?

cinta?
erk
masih mencari
heee
:D


nad : i tau u salu baca blog i kan
i tau
haha
ok
jadikan cite neh semangat kite
dun give u up
ok!
janji ngan saya
kat kolej dulu kite bole
kenapa x sekarang!

p/s : i am damn really miss u!
sem depan bawak saya makan sate muar eh..eh..
:D


 


No comments: