Nuffnang Ads

Tuesday, November 24, 2009

:) 15 ciri insan bergelar SAHABAT (:



1) Insan yg palin dekat untuk kita luahkan perasaan suka dan duka

2) Insan yg memahami diri kita, perasaan dan kehendak kita

3) Insan yang jujur dan ikhlas melakukan sesuatu yg termampu dan terbaik pada kita tanpa syarat dan mengharapkan balasan daripada kita

4) Insan yg membela dan menutup aib, kesalahan dan kesilapan kita kepada orang lain tetapi pada masa yang sama menegur dan menasihati kita dibelakang mereka

5) Insan yg menerima diri kita sama ada baik dan buruk tanpa sebarang syarat dan alasan

6) Insan yang sanggup berkorban masa, tenaga, buah fikiran dan wang ringgit demi kebahagiaan kita.Adakalanya sanggup menghadapi bahaya dan mengadai nyawanya kerana kita

7) Insan yang jujur dan sabar dalam menegur, menegah dan menasihati kita daripada melakukan perkara2 yg buruk dan yang dilarang oleh agama

8) Insan yg menjadi sumber inspirasi, peniup semangat dan pemberi motivasi apabila kita kecewa, patah semangat dan menyerah kalah

9) Insan yang dijadikan tempat utk meluahkan segala permasalahan hidup dan perasaan kita

10) Insan yang boleh menyimpan rahsia kita dan boleh dipercayai tanpa membocorkannya kepada orang lain

11) Insan yg menjadi tempat bergurau senda, berhibur dan bergelak ketawa bersama kita

12) Insan yg sentiasa menyokong, pembakar semangat kita untuk terus berjaya dalam sesuatu aktiviti, bidang atau pekerjaan

13) Insan yg sedia mengajarkan ilmu, kemahiran dan pengalamannya kepada kita tanpa sebarang syarat

14) Insan yg sentiasa mendoakan kejayaan dan kebahagiaan kita setiap kali selepas solat

15) Insan yang sentiasa dan mengingati dan meridui kita. Sukar atau mustahil dapat melupakan kita sepanjang hidupnya


saya sayang dan cinta kawan2 saya
(^_^)

tanpa kira darjat,rupa dan harta.whatever la
asal mereka pon ikhlas kawan ngan saya
seperti ilustrasi dibawah



comelkan..
heee




ok2
mengaku
sebab ade elephant tu je
sebab tu aku letak gamba nih
aku kan minat gile elephant
bukan lembu ok
apatah lagi sheep
elephant!!

do u all think dat elephant is the cutest animal in d world?
ehek
ok sekali lagi!!
aku tau jawapan korang adalah TIDAK kn?
*fuhh..selamat..aku sowang je la minat elephant*
LJ selamat!!

^_^

p/s : sowi.jiwa kacau sket
thehehe          

No comments: