Nuffnang Ads

Thursday, March 10, 2011

my other half


seharian jugak aku dok melangut sorang sorang..kakak pegi KLIA, anta MIL ke mekah..awal perancangan nak ikut tapi dok bilang duit macam tak berapa nak cukup nak bayar ERL =.= ..nape tak pegi je ngan kete? ahh same je ..duit kene jugak hulur nak bayar parking..kene jimat ! tanak mintak da duit dengan daddy..segan T_T


tulah aku..kalau takde kakak aku, memang mati kutu dibuatnya..haih..mungkin perasaan halus yang kami ade ni kot..aku, bersyukur sebab Tuhan kasi aku nikmat ni..nikmat perasaan yang mampu kami kongsi sesama..walaupun kadang kadang kami tak cite pape pun..maknanya kami sendiri sendiri paham..sendiri sendiri tahu.. sendiri sendiri ase.. ajaib..unik..

waktu aku kecik dulu, ramai jugak tanya kalau aku demam ke, aku sakit ke, kakak aku pun ikut sama sakit? oh, tak sampai tahap tu..tapi lagi unik :) ..kalau aku sedih, dia secara automatik akan rasa aku ade masalah..walaupun aku langsung tak cite pape.. unik tak ? ^_^ ..kalau setakat sakit demam tu, bagi kami, kami da rasa sama sama dalam perut mama..mungkin sebab tu, lepas je lahir, kami xdelah menyusahkan mama ayah utk jaga kami ( terima kasih Tuhan) ..mama ade jugak cite, kalau sorang demam, sorang tu je demam..so, takdela mama ayah bertungkus lumus nak jaga kami .. tapi (ade tapinya) ..ayah pulak cite, kalau kami nak membuang ke, nak susu ke, memang serentak..ha, yang ni memang mama ayah aku kalut hee..oh, kalau keadaan gembira, tayah cakap, kami akan share everythings ^______^ <3

mengaku, zaman sekolah aku dr form 1 sampai form 5, aku memang langsung takde kawan baik..aku tak rapat dengan budak kelas..so, bile kelas aku takde cikgu ke, aku AKAN ke kelas kakak aku, intai2 kot kot ade cikgu ke ape..kalau takde, aku akan masuk dan borak borak dengan kakak aku dan kawan2 kelas dia (form 4 dan 5, aku separate kelas : AKU - kelas akaun KAKAK - kelas sains) ..waktu rehat la yang paling aku tunggu ! beli keropok, masuk kelas dia dan bole aku main pingpong dengan kawan kawan kelas dia ! serius i had fun with them ( mereka terpaksa dok kelas kimia yang meja panjannnnnnng dan ade penunu bunsen bagai tu sebab waktu tu kelas xcukup =.= ..nak tambah bangunan, maklumlah, di bandar kb mana la ade tanah da)

lepas SPM, serius masa tu adalah masa yang paling aku suffer..kakak aku dapat Uitm kuantan dan aku masuk form 6..tetiba aku jadi pasif..tak dapat terima hakikat dia takde dengan aku..hari hari, aku balik dr sekolah mesti nangis..nak gi belajar kete, mesti nangis..nak gi mana mana mesti aku nangis dulu..sebab aku tak dapat terima hakikat aku kene berdikari da..serius, nak adapt bende ni memang amek masa yang agak lama..berterima kasih utk kawan kawan baru (nik, sheera, riki, hakimi- sekadar menyebut beberapa nama), aku jadi excited nak gi sekolah lepas tu..sebelum kakak aku bole transfer Uitm kelantan, hampir setiap hari aku coll..bukan sekali sehari tapi ntah bape banyak kali..sebab setiap apa yang aku buat, aku WAJIB akan update dengan dia..

lamaa tu, aku baru bole terima hakikat..contohnya lah, kami tak pernah berpisah TAPI SATU HARI NANTI, nak tak nak, aku kene terima hakikat jugak aku ngan dia memang akan berpisah..


waktu merisik


macamana perasaan aku bile aku dapat tahu kakak aku ade yang teristimewa? SERIUS AKU TERGUGAT ! ahaha..abang ipar aku penah cakap kat kakak aku (lepas tu kakak aku bagitau aku, well kami kan takde rahsia) kenapa dia rasa aku tak suka dia =.= ..sorry..perasaan semulajadi..memang agak lama aku amek masa sampai aku bole terima semua..alhamdulillah, aku dapat seorang abang ipar yang TERAMAT BAIK.. supportive..waktu aku kapel dengan ex boyfriend aku, dia ade cakap dengan kakak aku (as usual, kakak aku mestinya bagitau aku) dia tak suke hubungan ni TAPI dia tak halang..asal aku gembira dan bahagia..sekarang, baru aku tau kenapa abang ipar aku tak suke..terima kasih..sebab ada dengan ina waktu tu..


sebab tu, waktu dia kawen, aku tak nangis..semua orang pelik even cuz aku ( teh ) , sebelum kakak aku sah bergelar isteri, teh termenangis..dia tanya aku kenapa aku tak nangis..dia ase sedih sebak je..tapi dia tengok aku steady je..kenape eh? sebab aku dapat rasa, aku lepaskan kakak aku kepada seorang yang bole jaga kakak aku..so, itu tandanya aku gembira..bile kite gembira, kite takkan menangis ^_^ ..teh antara sepupu yang paling rapat dengan kami, no wonder dia ade perasaan sebak dan sedih :) ..thanks teh..love you ! 

ouh..macam sepanjang hidup kami, kami hanya ade perasaan gembira dan penuh kasih sayang saje kan..no no noooo.. penah gaduh? SELALU.. jangan tak tau, waktu kami kecik kecik, kalau gadoh, bukan hanya perang mulut je tau..siap ade sesi tumbuk menumbuk, flying kick bagai..jangan main..sampaikan mama selalu jugak nangis bile tengok kami gadoh..mesti dialog sama je mama ucap `kenape la anak2 mama salu gaduh..da la mama ade 2 orang je anak sobs sobs sobs (adik aku takde agi okey` ..tapi miracle, lepas aku sepak kau, kau tumbuk aku,terajang sama sama, 5-10 minit lepas tu kami sambung borak.. gile kan ahaha


adik bongsu kami penah merajuk sebab kami tak kasi dia masuk geng..dulu waktu kecik kecik, bile dia datang bilik kami nak tido sesama, kami halau ( uh ! gile kejam) , bile dia borak borak, kami langsung tak pay attention ( uh ! sangat kesian), bile jalan jalan di mall, kami suh dia jalan dengan mama dan ayah ( seriously memang sangat kesian) ..tak patut kan kami sebagai kakak layan dia cenggitu T___T ..biane (bahasa korea = maksudnya sorry) , nak wat macamana..kami dari dalam perut lagi dah berkongsi tali pusat, makanan, segalanya bersama..so, bile adik aku lahir, kami jeles..kami lancarkan perang..tapi, sekarang, jangan mainn..kami bertiga memang kamceng..sebab aku dan kakak SANGAT SAYANGKAN ADIK KAMI !


da besar da pun adik kami yeay


kalau kakak aku sedih kan, contohnya macam skang, ade satu proff (orang amareka yang bangang), yang anti melayu (bangang kan..dah la kau cari rezeki kat sini) kasi markah yang memang tak masuk dek akal..oh, kakak aku da dapat result master dia yang last semester punya..semua dapat A dan B (alhamdulillah) kecuali subjek proff neh..to the S, to the H, to the I, to the T betul perangai..so, memang langsung tak puas hati..so, kakak aku geram sampai dia boleh menangis (geram, bukan sedih)..yang peliknya, aku pulak yang beria nangis..aku taleh tengok dia sedih..sebab dia la yang salu usik2 aku, buat aku marah..dia yang menceriakan hidup aku dengan lawak lawak dia (dia suke gune perkataan usop dalam hantu kak limah pulang ke rumah..KITE BAKO..KITE BAKO..serius lawak)..jarang aku tgk dia nangis...dia seorang yang berjiwa kental dan keras hati..bile dia sedih, aku jadi dua kali ganda sedih..


alamak panjang plak entry neh..memang aku sengaja tulis pasal kakak aku sebab aku nak buat satu entry khas untuk dia..so, conclusionnya, aku bangga sebab dipilih oleh Allah S.W.T utk punyai seorang kembar dalam hidup aku (bukan riak ye)

oh ye, berkaitan dengan connection between our soul, baru je berlaku..ritu teman kakak ke KLIA sebab abang ipar balik dr out station from kuching..dia amek tiket last flight balik kb..dalam kul 10lebih jugak la..aku jenis pembimbang orangnya so, aku risau kakak aku sorang2 bawak kete nanti balik ke serdang..dekat 2 jam jugak aku dok melangut kat mekdi sambil online..pastu tetiba aku kemas kemas laptop dan terus keluar mekdi..jalan xsampai 5 langkah nampak kakak aku ngan abang ipar aku tengah jalan nak ke tempat aku..waktu tu, kakak aku xcoll pon..aku dapat ase dia dr little taiwan gerak ke mekdi

so, ade paham?  


No comments: