Nuffnang Ads

Tuesday, March 08, 2011

the beginning




alhamdulillah..rezeki da menjelma ..walaupun bayang bayang rezeki tu xde lah muncul lagi, tapi aku da pasti jalan mana yang aku perlu ambil.. first step, serius aku memang ade perasaan konfius..tapi, aku pk, mungkin berkat doa mama aku siang malam, ayah aku yang gile sokong dengan apa yang aku rancang, dan akhirnya sudah nampak apa yang aku nak :) .. ouh ! da bole kumpul duit ke korea bermula dari sekarang ! erk..bulan 4 baru bole setat menabung ekeke

bulan empat nih, insya Allah mungkin aku sibuk dengan paper work.. mama cakap aku akan masuk meeting dengan ayah zu bersama professor bagai.. so, aku sendiri kene dengar, kena tahu perjalanan sesuatu projek..kental jugak sebenarnya..tapi aku cube.. pengalaman itu amat berharga..walaupun perasaan cuak tu ade, tapi aku boleh atasinya !

business insya Allah akan berjalan serentak..doakan aku tabah..sebab awal awal mesti adenya dugaan kan..takkan masuk terus untung beratus ratus (amek amount kecik dulu..kalau amount besar macam terlalu confident pulak)

tapi aku sangat harapkan rezeki yang satu ni..sebab, dalam diri aku, memang dari dulu lagi inilah cita cita aku..kalau aku tau dulu ade course ni , da lama aku blah dari KPM.. tapi takpe..itu lah orang cakap rezeki kan..dulu, aku ingat aku memang minat course account (sebab amek account mase SPM kan) ..so, da rasa aku memang amek jalan yang lurus lagi benar..rupenya tidak.. waktu pilih course utk sambung degree pun aku ingatkan aku memang dah sah sah  pilih jalan yang sebenar2nya..abes je degree, rupanya tidak sama sekali jugak..so, walaupun kakak aku ade jugak kasi pendapat yang kalau aku dapat rezeki yang satu ini, aku macam mensia siakan ilmu yang aku dapat utk diploma dan degree.. takpe, itu hanya satu pandangan ikhlas kan..bagi aku, aku masih lagi boleh mempraktikkan semua ilmu yang aku da ade..tapi dengan cara yang tersendiri wink wink ..Tuhan, ku mohon, jika rezeki yang satu ini adalah yang terbaik utk hidup aku, maka permudahkanlah ia..

semalam, tengah lepak dekat KLIA, mama tetiba coll..borak borak biasa..lepas tu mama titipkan satu khabar yang boleh mengubah hidup aku..

Tuhan, jika khabar itu memang yang terbaik untuk diriku, permudahkanlah ia



XOXO

2 comments:

Sophie Al-Yahya said...

ilmu yg dipelajari tak pernah sia-sia. Tanpa sedar sebenarnya kita akan guna juga ilmu yg kita dapat satu masa dulu.

*cik sepet berbisnes ke skrg?hehe..*

cik sepet said...

betul sophie..setuju sangat..mungkin kite x amalkan sekarang..mungkin lepas nih..mana tau kan :)

aah..partner dengan kakak..sambil tu handle business makcik pakcik dulu..belajar selok belok macamana nak handle business..hee..insya Allah, satu hari nanti, mana tau kan ade bisness sendiri heee