Nuffnang Ads

Sunday, April 11, 2010

PELITA


seharian bersama nenda
berborak
sapu air mata dia
bagi semangat
sampaikan tak sampai hati pagi td nak keluar sama mereka makan pizza
xpe lah..atleast luangkan masa sama nenda
asyik menangis
aku tahu
nenda amat rindukan rumah dia
sabar eh..bulan 6 kite balik



bile berdua dengan che jah
dia mintak aku citekan pasal encik sepet A (oh no..br perasan dia pon encik sepet A )
tak salahkan che jah
sebab che jah d seremban
kami di KL
mestilah cpat je berita tu tersebar kan
perbualan aku pun tak tahu
tetiba hati terdetik
kadang2 agak salah pendekatan yg aku buat bersama encik sepet A
dan che jah nasihatkan aku sedikit sebanyak 
sama macam mama ngan che dah nasihatkan



betulkah
kalau seseorang lelaki yang betul2 serius dengan hubungan itu
selepas mengadakan pertemuan bersama dengan diri kite
ditemani ibu tercinta
dia senyap tanpa khabar berita
dan tetiba muncul balik
dia betul2 serius mahu kenal ngan perempuan itu
-ini versi mama aku cakap-

alasannya
lelaki tu nak siasat dulu latar belakang kite
nak pastikan adakah betul pilihan dia
- ini versi che jah-

dan versi che jah lagi
kalau lelaki itu mulutnya manis
dan sudah biasa dengan perempan
dia akan kejar kite selagi kite jual mahal
lepas dapat terus macamana dia layan perempuan
wah! mantap ayat ^^,


okey
ni versi cuz aku pulak
tadi kami kogsi sedikit ilmu pasal hubungan lelaki perempuan
kenapa syariah tak menggalakkan manusia bercinta?
maksudnya bercinta terlalu lama
  sebab da ade kajian yang menunjukkan
apabila lelaki dan perempuan itu bercinta
akan ada hormon yang akan dirembeskan ke 1 bahagian kat otak
MAAF,SAYA XBERAPA PASTI DENGAN NAMA2 SCIENTIFIC TU
sebab anas kasi dalam bahasa  doctor haha
memang mati idop semula aku tak ingat
nanti aku tanya balik esok

okey balik kepada perbualan kami
di bahagian otak yang dipenuhi dengan hormon itu kan
maka terjadilah perbuatan yang biasa kite tgk lelaki buatkan
bila dia bagi message mesti dia mau balasan drpd yg berkenaan
sama jugak bilemana dia bagi hadiah utk si wanita
dia harapkan sama terhadap siwanita itu
kan kan..itu memang normal
semua macam tu

tapi
apabila perhubungan menjangkau ke angka 4 tahun
hormon itu akan hilang
sebab tu setiap perhubungan tu terasa hambar
(aku setuju..benda macam ni la berlaku antara aku ngan T )
-terima kasih anas-
ini pendapat sahaja
jangan ada apa apa tanggapan pun okey
aku hanya berkongsi sahaja
terpulang mau terima atau tidak
atas diri
dan yang kongsikan benda ni yang pastinya LELAKI
dan anas tekankan
INILAH HAKIKAT
memang hakikat okey key



anas
walaupun umur 23
ade 3 tahun lagi mau habiskan ijazah kedoktoran dia
tapi
setiap bait kata kata dia penuh dengan makna
pernah tengok cite ayat ayat cinta dan
ketika cinta bertasbih?
dia bersama sama rakan jemaah lain di india mempraktikkan cara itu
susah aku nak terangkan
cuma aku nampak
ade keikhlasan disitu
tak de insan teristimewa
tapi niat berkahwin itu ade
dan ikut syariat
macam cara che jah time dia menuntut di Australia
siapa kata orang yang belajar di luar negara hati tak kukuh dengan agama
tepuk dada tanya hati
sedangkan aku di malaysia pun kadang2 alpa dan leka
*astaghfirullah*


kakak coll dan kongsikan berita yang gembira
insya Allah kalau diizinkan Tuhan mama akan jadi tetamuNya sekali lagi
bulan 12 nih berangkat
*please mama..bawak ina :( *



rindu
semakin hari aku rasa aku makin tambah dosa
:(
kadang2 hati xnak tapi otak terus proses
kadang2 dalam xsedar kite lakukan kan
walaupu kecik2 je
tapi bile da kite salu lakukan
akan jadi dosa besar ..kan

poyo je cakap macam ni
sekarang aku banyak abaikan percakapan orang
biarlah
sekurang kurangnya pabila aku tersasar balik dr landasan yg sepatutnya
pabila aku baca balik diari virtual ini
aku dapat kembalikan diri aku pada saat ini
yang teringat akan dosa2 itu
aku memang manusia yang tidak sempurna



- I L T S M -

dedicated lagu pelita ini dr dia yg teratas dihati
dia selalu bagi kata2 semangat
tak kira dr segi message
blog
dan juga lagu ini



S E M A N G A T  okey !

^_____________________________________________^

3 comments:

Dilla Hamid said...

sangat terharu and so true, indeed. saya rasa apa yg mama dan auntie kak am cakap tu, kak am patut pertimbangkan. pada saya sekarang chenta tu sangat subjektif. mungkin before kahwin kita tak chenta kat that someone, but who knows after marriage the love will be blossom beautifully? kerja Allah, kita takkan pernah tahu sampai la kita sedar akan keindahannya..may Allah bless :)

cik sepet said...

saya pun terpikir sampai skang dilla
keliru pun ade
takpe
usaha kite mintak ngan Tuhan beri petunjuk xkan saya berenti begitu sahaja
please..pray for me jugak
mungkin pengalaman kite dulu lelaki approach kite lain kan
walaupun setiap saat anta message ke..nak jumpe ke tapi niat lain,kite pon xtahu..
akan landaskan pengalaman sebagai panduan..
sooo tengkiu dilla..
for ure support ^^,
LOVE u and wanie

Dilla Hamid said...

i love you 2, 3, 4, 5
:)
kak am, mungkin sbb kita pun dah makin dewasa jd definisi cinta pun dah berbeza pd kita
macam yang saya bgtau kak am hari tu
pd saya skrg, saya dah tak cari bf
saya cari teman sehidup semati
kalau jumpa si dia yg dapat jd anak lelaki yang baik utk mak ayah saya, abang yg baik utk adik2 saya dan insyaAllah ayah yg baik utk bakal anak2 saya..dan bila Allah permudahkan jodoh itu, saya akan terima dia seadaanya
takpe, may fate fare us well -_*