Nuffnang Ads

Tuesday, August 04, 2009

life is complicated..it is correct?



4 august 2009
0217am
selasa








layout ini..aku suke..pakai sejak tahun nih dan xtuka2 lagi..aku sukakan ayatnya..berikan kekuatan jiwa kepadaku..

betulkan..kata2 tuh amat bernilai..tapi nilai tuh bole dilihat apabila kata2 itu dibuktikan dengan reaksi..perbuatan..renungan..sebab tuh aku terus terang,aku mmg langsung xpercayakan kata2..kata2 tuh,semua orang bole ucapkan..lafazkan..

apa yg aku mengarut nih?ntah..tetiba mau cakap pasal kehidupan ini..betul ke hidup nih terlalu sulit?complicated?dulu aku rasa betul..bole la sampai 2 tahun aku dok pk benda yg sama..tapi skang aku cam rasa bodoh je..asal nak kenangkan masa lalu kan..bodoh!..xde untung langsung pon..

sepanjang 2 tahun aku sendirian nih..aku banyak habiskan masa ngan sia2..
kalo aku panjang akal sket..tentulah aku memilih utk kawan ngan semua orang kan..aku da banyak kali lepaskan orang yang baik..sebab aku terlalu trauma dengan peristiwa dulu..ye lah..dulu terbatas..hatta kawan baik berlainan jantina sendiri pun dihalang dr berkawan..apatahlagi ngan kawan2 sejenisku..heh..terasa disini bodoh jugak aku..asal ikut jek..
*ko paham x apa itu setia?patuh?mengalah?*
patuhla sangat..tapi itulah aku..sikap aku.. diri aku..terlalu nak jaga hati..hubungan..sampaikan diri sendiri sakit..diri sendiri merana langsung xdiambil kira..


bukan mau kenangkan masa lalu..sirius..aku da move on..terus..full stop..sebab tuh aku mula bukak hati utk kawan ngan semua orang..dan sekarang baru aku tahu akan kegembiraan..baru sekarang aku ada kekuatan utk mempercayai seseorang bernama lelaki..nak percaya?sirius..jjur aku cakap aku still terbayang apa yg dia da wat sampai kami clash..

ye..aku ngaku..skang aku kawan ngan semua..ade yg biasa..tapi ade someone yg special(10x..awak ceriakan idup saya skang..saya ssh nak rapat ngan orang yg saya baru kenal..tapi awak lain)..ade yg serasi..yg xserasi,maafkan saya..saya mmg manusia yg banyak wat salah..


cinta baru?coming soon..
aku tanak letakkan sebarang harapan..
kawan tetap diteruskan..
aku harap sangat keserasian yg ade skang antara kami kekal dan tidak bosan..
bole share everythings without any worry..gelak sesama..senang sesama..
dan aku harap dapat susah sesama..yang nih yg paling ssh skali..
xcakap orang..aku sendirik..nauzubillah..mintak dijauhi..


akhir sekali..aku harap apa yg aku wat selama ni terus berada dalam landasanNya..andai kata cinta itu telah datang ~welcome to armstrong world~

aku akan ubah perangai yg aku ade dulu..suke kongkong..jeles yang amat..xberdikari..lembik..cememeng(salu nangis)..aku da bosan ngan semua tuh..

setahun aku amek masa utk pulih sepenuhnya..2 tahun..tahun pertama fasa aku mau lupakan dia..tahun kedua aku gnakan utk kegembiraan.. nak kenali seseorang yg baru..xde kene mengena ngan yg lama..aku da buang semuanya..

andai kata cinta baru itu ade masalah..insya Allah aku akan handle dengan lebih baik dr hubungan lepas..matang itu perlu sekali sekala..kan..


dan andai kata cinta baru itu milik orang..
aku dengan hati terbuka dan xteragak2..
lepaskan dia kepada orang yg berhak..
walaupun aku tau sejauh mana aku sayang dia..
aku xkan rampas hak orang lain..
sebab..
aku juga perempuan..wanita..
dan aku xnak wanita lain menderita sama macam aku dulu..
curang..perampas..
aku muak suda dengar ayat itu..
dan aku harap aku bukan tergolong dr kelompok itu..


tolong faham perasaan wanita ..
wanita xsusah utk fahami perangai dia..
as long as dia xdikhianati..
x berlaku curang..mereka berada dalam zon selamat..:)











No comments:

Loading...