Nuffnang Ads

Monday, September 06, 2010

Take Me With You


FACT

Not everyone who`s in love with each other needs relationship
 ..................................

AND
not everyone who`s in a relationship love each other


for me
i choose the 1st one
betulla..wpn xde pape ikatan yg sah
tapi dia jujur and mommy and daddy dia pun jujur
kalau x xkan mommy dia datang umah mintak izin nak bawak aku keluar jumpe ngan her son
aku xterikat
dia pun xterikat
dat say kalau kami xde jodoh
kami terima
sebab tu aku x show off siapa dia sebenarnya
hanya kakak aku pernah tgk gamba dia
^_^
yang lain2 , insya Alah kalau da datang jodoh
aku tunjuk jugak 
jangan bimbang


petang td,
time jaga nenda di wad
datang kawan mama
kami sekeluarga rapat sangat sebab dr kecik aku membesar dikalangan mereka
satu lagi berita yg aku tau
dia nak kenalkan aku dengan anak saudara dia
tu pun cakap depan2 mama nak mintak izin utk semua ni
mama cite sedikit sebanyak pasal hak previous person
tapi makcik tu cakap dia xkisah ade sesapa pun sebelum ni
yg penting aku xterikat ngan sesapa
sebab dia cakap
'saya tanak lepaskan family kamu'
*sama macam mommy dia cakap *

kadang2, aku malu sendiri
ye la..perangai aku pun xde la perfect sangat
aku pun penah ikut kata hati
penah jugak tersasar dr jalan yg betul
tapi bersyukur sgt sebab xsempat pegi jauh
tu berkat doa mama

sebab tu mama terlalu tekankan asal usul keluarga
bukan cari yg kaya raya
bukan cari yg cantik paras rupa
tapi cari susur galur keluarga yang beriman

ciri2 tu semua ade pada mereka yg datang merisik
so, apa yg aku mau lagi kan?
tepuk dada tanya iman

* da tiba masa sembahyang istikarah..
kene tetapkan hati*


so, sape cakap jodoh ditentukan oleh keluarga xbest
aku da rasa akan nikmatnya
apa nikmatnya?
tayah gi dating pon
xyah jumpe senyap2
xyah tambah dosa
family pon bole terima
pastu bole pupuk ase cinta lepas kawen

wow !

No comments: