Nuffnang Ads

Friday, December 18, 2009

:) MA`AL HIJRAH (:


br bangun..
:)
tetibe ade mood jeh nak berblogging..
lepas maghrib afta baca yassin utk tahun baru,aku xle tahan mate..
ngantuk sangat..
hujan kot..maybe
:)

tahun baru dalam bulan Islam
salunya orang sebok2 nak wat azam baru mesti kena tunggu bulan 1 kan
*ala..kate orang..aku pon sama..demm!*
utk sekalian kali
aku mau start azam baru di bulan Islam yg baru ini

salam Ma`al Hijrah
utk tahun baru
aku xnak ingat da cite2 dulu
gado+masam muke+ngumpat2+dendam+dengki
please
elakkan

ok
like i said to my kawan
story2 cite pasal gelang kaki
ye..aku da tua utk bende2 camni
:)
ritu time di Sg Buloh
mama just arrived from Ipoh then kami borak2
dia mintak aku carikan uban
sambil borak2,sambil dia raba2 and  selak kaki seluarku
nak check aku still ke lagi pakai gelang kaki tu
kecewanya nampak dia
dan2 time tu aku ase bersalah sgt sebab kata2 mama tu :

'tanak buang lagi ke gelang ni?'
'da lama kan mama suh buang'
'ina cakap ritu nak buang'

yes..i admit dat i promised to her i nak potong gelamn tu
tssk
anak durhaka nya aku
:(

on d sport aku mintak adik aku cr gunting
dapat gunting
aku kasi mama
then cakap

'mama tolong gunting skang..ina tau kalo ina cakap ina nak gunting sendiri,mesti ina xgunting'
she smile and terus amek gunting then gunting



nak tau ape perasaan saya time itu
pedih tgk gelang tu digunting
macam mama gunting skali2 ngan hati sekali
sebab gelang tu from my favourite person!
kind agak special jugak kat hati
da hampir setahun saya pakai
gelang tu mmg nampak keunikan dia
ssh nak dapat oh

tapi..
itu xpenting lagi
yg paling penting
hati mama puas
nampak sangat mama gembira sebab
lepas jeh dia gunting
terus dia ucap 'alhamdulillah'
terus..pada masa tu
aku da rasa azam baru bermula
takyah tunggu tahun baru pon kan
:)

lagi?
aku mau berubah
some of people aku akan avoid
bukan bermaksud aku mau bermusuhan
cuma da tau mereka itu tikam belakang
tak jujur
lebih baik aku hindarkan diri
dr aku mengungkit
sakit hati
aku maafkan apa yg mereka buat
nobody`s perfect kan
ntah2 sebab aku jugak mereka jadi gtu
:)


No comments: