Nuffnang Ads

Thursday, October 20, 2011

the one that got away

baby,thanks for everything

alhamdulillah, semua berjalan dengan lancar..grade tahun ni lebih bermakna..alhamdulillah.. 1 weeks to go..Tuhan, permudahkanlah urusan yang maha besar selepas  ini..permudahkanlah perjalanan hidup kami seterusnya..

g KL ari rabu minggu lepas lg padahal konvo aku ari sabtu..sebab imi kene amek jubah last date ari khamis..so jalan2 dulu di kl..chenta bertolak dari jb ari jumaat lepas kerja..terharu sgt2 sebab sebenarnya sabtu ahad chenta on call tapi sanggup cuti ari sabtu semata2 nak pergi konvo aku..terharu..pastu hari convo lak,chenta yg sampai dulu dekat PICC (walaupun tido bape jam je malam tu)
 
alhamdulillah,walaupun ni kali pertama chenta hang out bersama keluarga aku, chenta bole bawak diri..kira bole masuk geng..yg kelakar, bile aku tinggalkan dia bersama mama ayah waktu aku dok dlm dewan, chenta bole stay bersama mama ayah,siap g breakfast skali (aku xsempat nak breakfast sesama sbb aku kena naik masuk dewan kul  8pg lagi)
 
yang paling haru,time kalut2 tu, aku langsung tak  terpikir nak bawak hand phone skali..tanya chenta perlu ke bawak beg naik atas, dia cakap takyah..dia boleh tolong pegangkan beg aku (serius terasa sweet sgt2 sebab tak pernah ex boyfriends aku tolong bawakkan beg /sangkut beg aku kat bahu)..first time tgk chenta bawak beg cam comel sgt2..

dah bile tak bawak handphone,mule la gelabah ayam bile da abes majlis..macamana weh nak cari mereka dalam 4ribu org yg ada pada masa tu..gile tawakal..tapi,apa perasaan bile tengah turun escalator, kau tengok wajah org tercinta sedang menunggu dibawah dengan muke yang risau? bile aku g dekat chenta, terus dia pegang tangan aku sebab waktu tu org kat PICC tu tersangat ramai..terasa aura kasih sayang disitu..thanks bee..

dinner di alamanda (penang village) then kami separate sebab aku dan chenta nak cari jam hantaran aku yang tak jumpe2 lagi (sobs) ..tapi dah namanya lepas makan, serius lucu sgt2 bile chenta ngadu dia ngantuk sgt2 sampai kami duduk kejap di ruang legar dekat ngan air pancut tu,terus chenta lelap..akulak cube lense baru dia (serius best) 

mangsa keadaan


lepas chenta bangun,survey kejap pastu balik..chenta antakan..waktu tu da dekat maghrib,chenta naik jap home stay, poo poo then solat..buatkan air utk chenta sampai chenta terlekat kat rumah tu..janji nak balik lepas maghrib,tgk2 dekat kul 10 jugak la chenta gerak balik jb..semata2 ralit dok borak ngan abang ipar dan ayah..time dorang borak,aku dok peratikan je chenta ngan abang ipar..terasa damai je sebab sebelum ni chenta ada mengadu pasal macamana nak masuk ngan abang ipar (chenta selalu rendah diri)..tapi bile da berborak (lupe,ni first time chenta jumpe abang ipar sebab time tunang dulu,abang xde dlm majlis sebab out station),mereka terus bole ngam..sebab ye lah, abang keje baiki mesin, chenta keje guna mesin..abang suke kereta, chenta lagi lah (adoi,bawak kete cam nak drift je..tangan kene jadi ketam baru reti nak slow)..

teringat kata2 mama waktu mama borak ngan makcik2..hidup aku ngan kakak memang sama..wpn aku lambat sket amek diploma,tapi still dalam bidang yg sama dengan kakak (akaun),amek degree pn dalam bidang sama (aku major business in IT, kakak business marketing), jodoh pn sama (abang ipar dan chenta terlibat dalam mesin2) dan muke abang ngn chenta pn memang hampir sama bentuk (cume chenta kurang cerah sket he he he ).. dan yg paling penting, mama ayah restui semua (alhamdulillah)


27.10.2011 - we`ll waiting for it


surprised dengan bunga berbalut purple
thanks bee !


 

No comments: