Nuffnang Ads

Friday, May 06, 2011

fox rain

hidup ni kadang kadang dah adil sebenarnya
cume kite je yang rasa hidup ni tak adil
contoh aku nak sangat nak gi travel ke tempat yang aku nak pergi
tapi ade je penghalang yang buat aku takleh pegi
terus ada rasa nak memberontak
tapi sape yang rugi?
diri aku jugak kan..sakitkan hati sendiri..sakitkan jiwa sendiri


aku tak pikir jauh
kenapa bende tu jadi
tapi bile hati, jiwa, pemikiran dah kembali normal
baru rasa menyesal sebab kadang2, perlakuan kite sewaktu dalam fasa pemberontakan
mesti ade orang yang akan terasa kan

okey, tu contoh je
begitu jugak dengan jodoh
jangan pk dunia ni tak adil untuk kite
temukan dengan orang yang salah ke contohnya
pastu kecewa, sakit hati, dendam *oh,amat terasa disini hahha*
sape yang rugi sebenarnya..aku jugak..
apa salahnya kalau aku pk ni adalah salah satu pengalaman yang aku dapat
so, kalau bende ni jadi lagi skali, aku da pandai handle emosi aku
malam tadi kawan aku coll semata mata nak share masalah rumahtangga
oh, terasa diri begitu dihargai
diberi kepercayaan untuk memberi pandangan pasal rumahtangga
walaupun aku sendiri masih lagi tak berumah buat aku rasa
kawan aku betul2 percayakan aku DAN selesa utk berkongsi rahsia
dan buat aku berfikir
alam rumahtangga memang amat mencabar
kisah laluan dan cerita bukan macam cerita dongeng atau korea
selalu happy ending, gembira, bahagia
oh, ngeri sebenarnya tapi tulah hakikat hidup..kan


oh, lately nih selalu keluar pasal isu mengandung
orang da matang, memang la benda ni yang selalu akan menjadi topik yang wajib
buat aku terfikir
mungkin diperingkat umur dia, hidup dia bukan untuk berfoya foya
untuk bercinta, berkenalan, bermadah
tapi hidup penuh dengan tanggung jawab *harap sangat*

mama selalu pesan, kalau nak tgk seseorang tu layan isteri dia macamana
cube tgk macamana dia layan ibu dia
skang banyak benda yang aku bole kongsi dengan mama *syukur*
yang bole mama bagi pandangan, pendapat
dan banyak benda sebenarnya aku dah buat kebelakangan ni
yang xsepatutnya aku buat..
takut sangat2 kalau disalah tafsir


banyak lagi masa..
taknak terlalu terburu buru
tapi taknak amek masa yang sangat lama bagi dia untuk tunggu jawapan
sebab aku tanak terlepas peluang
yang sama aku lepaskan peluang2 yang aku dapat waktu dulu


okey bai

No comments:

Loading...