Nuffnang Ads

Thursday, February 18, 2010

perfect situation



okey baru lepas ym sama classmates
ciss terlepas conferense chat yg gile vavi kelakar
parah usus gelak dowang aku tatau aaa
golek golek guling guling kowt
:D

jujur dalam hati
aku lebih sukakan kesederhanaan
dalam semua aspek la kalo nak kire
lebih selesa makan diwarung2
lebih selesa pakai jenama cap ayam

come on
xjijik kalau pakai baju bundle
as long as kau tau kau beli dimana
dan yg paling penting xdipakai lagi
xpaham dikalangan sesetengah orang
yg terlalu pentingkan jenama
nak makan kat tempat2 mahal

okey accept
mungkin taraf hidup yg jadikan mereka meraka kena jaga status
sampai mau makan kat kedai2 yg ala - ala biasa ni bagi mereka eww eww
wei terasa okey sebab aku tunjukkan tempat itu
bagi aku xkesah kan kat mana2 asal bersih
mmg dr luar nampak cam eh bole ke makan
tp serius insya Allah tukang masak itu pembersih orgnya
mau pegi pappa rich
so sowi tempat itu bukan utk aku lepak sesuka hati 
xpenah kot lepak disana setakat aku do disini
dengan keadaan sekarang pon mintak sedekah lagi ngan family

baru abes baca satu novel
Hlovate tajuknya
not bad
cite pasal orang kaya yg mau jadi cam org2 kebanyakan
ini tidak sekarang
org kebanyakan 'kebanyakannya' mau berlagak jadi cam org2 kaya
come on
sedikit sarkastik sebenarnya aku
sensitif skang aku ase perkara yg aku tgh tulis ni
bukan tuju kepada sesiapa
hanya ambil secara rawak kekadang berlaku didepan mata dan paling best jadi ke diri aku sendiri shit
tp aku tale aaa nak tahan perasaan menyampah aku ni
betulla kata owang
owang yg berlagak nih 'ado' je
yg rilex2 ni la yg gempak sebenarnya

aku pun nak jugak berlagak pakai jenama bagai
makan ditempat yg ade kelas
tanak aaa makan kat kelas 2,3 nih
mau 1st class
tunggu aku keje
baru aku bole berlagak selagak2nya
kalau nak lagak harta mak bapak
dr dulu lagi bole kot
tapi aku hormatkan mama ayah
penat lelah mereka cr rezeki utk kami
bukan utk berfoya2 kan
berterima kasih kepada ajaran mama ayah supaya berjimat
jangan berlagak
harta bukan selalu ade
kalau Tuhan nak tarik kejap aje
sebab tu Tuhan xkasi aku dapat duit MARA tu
sebab dia tau aku pasti joli bagai
dan kata2 positif mama dulu
xpe kalau aku xdapat duit tu sebab ramai lagi kan yg perlukan duit tu
sedangkan skang alhamdulillah mama ayah still bole tanggung apa yg ade
so pandai2 la kau nak manage apa yg perlu


berterima kasih jua kepada nenda
yg selalu nasihati semua cucu cucu 
jangan bangga dengan apa yg ada
tunduk kepala jangan dongak kepala
sebab jika selalu dongak kepala
kite xkan nampak owang yg bawah kite kan
betapa seksanya mereka mau mencari nafkah seharian
sedangkan kite celik je mata dr dunia da terhampar kemewahan sementara dunia
berterima kasih kerana selalu bercerita tentang hemah diri
keturunan keluarga yg buatkan diri kami terbentuk acuan drpd didikan nenda sama ayahanada bonda
alhamdulillah kami bersyukur
betulla kata mama walau sebaik manapun manusia
kite kena pilih agama dan keturunan selidik betul2
part 'selidik' akan aku kotakan
:)


okey
teringat kan mee hun tomyam kg baru itu
yg dibawa oleh sang sudu
haih ape nih cik sepet!
awak okey ke?
saya da dgr khabar buruk tu
harap awak tabah okey
awak kan janji ngan saya time nak balik raya tahun lepas
'awak tau kan saya drive cane'

ye..tau
awak drive soo carefully time anta saya
tengkiu
i dont know why i was always remember that moment shit!
:)

No comments: